۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۸
کد خبر: 83313677
T T
۰ نفر

جنگ تجاری چین و آمریكا باعث افت شاخص سهام ژاپن شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۸
کد خبر: 83313677
جنگ تجاری چین و آمریكا باعث افت شاخص سهام ژاپن شد

پكن- ایرنا- نگرانی سرمایه گذاران از تشدید مناقشه تجاری میان آمریكا و چین، قیمت سهام در بازار بورس توكیو را كاهش داد.

به گزارش ایرنا تلویزیون ژاپن روز سه شنبه گزارش داد، شاخص میانگین نیككی این كشور، روز دوشنبه را در سطح 21 هزار و 237 واحد به پایان رساند كه در مقایسه با روز جمعه، 107 واحد برابر با نیم درصد كاهش داشته است.
انتظار می رود دولت ترامپ بر كالاهای چینی بیشتری به ارزش 300 میلیارد دلار تعرفه وضع كند این بدان معنی خواهد بود كه بر تمامی كالاهای چینی تعرفه های اضافی وضع خواهد شد.
این اقدام در پی تصمیم هفته گذشته برای افزایش تعرفه ها بر كالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار از 10 درصد به 25 درصد صورت گرفت.
چین نیز كه پیشتر نزدیك به 110 میلیارد دلار از كالاهای وارداتی از آمریكا را در اقدامی تلافی جویانه مشمول 5 درصد تعرفه كرده بود روز گذشته (دوشنبه) بر 60 میلیارد دلار دیگر 10 تا 25 درصد تعرفه اعمال كرد.
تعرفه هایی كه چین در نظر گرفته است حدود 5 هزار قلم كالای آمریكایی را در بر می گیرد و از روز نخست ماه ژوئن (11 خرداد) امسال اجرایی خواهد شد.
تعرفه ها در شرایطی از سوی چین اجرایی می شود كه تنها ساعاتی قبل دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا كه ظاهرا از تصمیم چین اطلاع پیدا كرده بود به این كشور هشدار داد تعرفه ها علیه آمریكا را افزایش ندهد.
به نظر می آید كه دلالان ارز با احتیاط داد و ستد می كنند دلار در مقابل ین در طیف محدودی تغییر داشت. تحلیلگران می گویند سرمایه گذاران در قبال مناقشه تجاری آمریكا و چین موضع «منتظر باش و ببین» را پیش گرفته اند.
**آساق**1904**