۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 83311358
T T
۰ نفر

77 درصد از شبكه جمع آوري فاضلاب پايتخت اجرايي شد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 83311358
77 درصد از شبكه جمع آوري فاضلاب پايتخت اجرايي شد

تهران- ايرنا- معاون فني و مهندسي شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: 77درصد از شبكه جمع ‌آوري فاضلاب در پايتخت اجرايي شده و بخش باقي مانده نيازمند تكميل احداث تصفيه خانه هاي فاضلاب است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني اين شركت، سيد «عليرضا ساداتي‌فرد» درباره پروژه‌هاي كلان آبفاي استان تهران در بخش فاضلاب اظهارداشت: در راستاي شبكه جمع آوري فاضلاب يكي از برنامه‌هاي مهم تكميل مدول‌هاي 7 و 8 تصفيه‌ خانه فاضلاب جنوب تهران است.
وي افزود: مدول ‌هاي 7 و 8 تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با اعتباري بيش از 10 هزار ميليارد ريال و به ظرفيت 230 هزار مترمكعب در شبانه ‌روز‌ حدود يك ميليون و 200 هزار نفر را زير پوشش قرار مي‌دهد.
معاون فني و مهندسي آبفاي استان تهران با تاكيد بر عقب‌ماندگي روند ساخت شبكه و تاسيسات فاضلاب در ساير شهرهاي استان تهران گفت: برنامه‌ ريزي شده است كه عمليات اجرايي احداث 8 مدول تصفيه‌خانه فاضلاب براي 10 شهر استان تهران به ظرفيت مجموع 235هزار متر مكعب در شبانه‌روز براي زير پوشش‌ قراردادن يك ميليون و 394هزار نفر با 9700 ميليارد ريال اعتبار آغاز شود كه چهار مدول آن در نيمه اول سال و چهار مدول ديگر در نيمه دوم سال عملياتي مي‌ شود.
وي درباره ساير طرح‌هاي فاضلاب در تهران بيان كرد: تصفيه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فيروز بهرام) در چهار مدول و با ظرفيت تصفيه520 هزار مترمكعب در شبانه‌روز از ديگر طرح‌هاي آبفاي استان تهران است كه تاكنون 40درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و بخشي از اعتبارات آن از طريق بانك توسعه اسلامي تامين شده است.
ساداتي‌ فرد افزود: 12 كيلومتر تونل فاضلاب‌رو غرب تهران كه به روش حفاري مكانيزه در حال انجام است به تصفيه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فيروز بهرام) منتهي خواهد شد كه تاكنون هشت كيلومتر از اين تونل يعني حدود 60درصد آن انجام شده است.
تهرام/8138/ 1008
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد