۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83309981
T T
۰ نفر

مباحث آموزشي انتخابات در شهرستان هاي يزد جدي گرفته شود

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83309981
مباحث آموزشي انتخابات در شهرستان هاي يزد جدي گرفته شود

يزد - ايرنا - استاندار يزد با بيان اينكه ستاد انتخابات با حضور افراد با تجربه تشكيل شد، گفت: با اين وجود كمتر از نيمي از 10 فرماندار استان تجربه برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي را دارند، بايد با حساسيت و جديت بيشتر مباحث آموزشي اين پروسه در شهرستان ها مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، محمدعلي طالبي روز شنبه در نخستين نشست ستاد انتخابات يازدهمين دوره مجلس در استان افزود: انتخابات مظهر و مهمترين نماد مشاركت مردم در امور است.
وي اضافه كرد: همچنين انتخابات بزرگترين دستاورد افتخار و عرصه فعاليت و ابزار وجود گروه هاي سياسي در نظام ايران است.
وي ادامه داد: انتخابات عامل ثبات سياسي كشور است، وجود آن از تشتت و اختلاف ها جلوگيري مي كند.
استاندار يزد با بيان اينكه آغاز زودهنگام فعاليت ستاد انتخابات در برهه كنوني به دليل اهميت برگزاري آن است، تاكيد كرد: با تدابير اتخاذ شده، دست اندركاران امر مي توانند با آمادگي بيشتري وارد اين عرصه شوند و نبايد معطل قوانين جديد در اين خصوص باشند.
طالبي، پايبندي به بي طرفي، امانتداري و تلاش براي اعتماد بخشي به جامعه را از جمله ويژگي هاي دست اندركاران انتخابات دانست و اظهار داشت: در فرصت باقي مانده تا برگزاري آن بايد خلاهاي قانوني به خصوص در مصاديق تبليغات مورد بررسي قرار گيرد.
وي با تاكيد بر اهميت حوزه اطلاع رساني و نقش رسانه ها و فضاي مجازي در ايجاد شرايط سالم برگزاري و مشاركت حداكثري مردم در انتخابات افزود: تعامل موثر ستاد انتخابات با هيات نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان بايد با برگزاري نشست هاي مشترك در دستور كار قرار گيرد و همكاري ها تقويت شود.
استاندار يزد با يادآوري رتبه نخست مشاركت مردم استان در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا ادامه داد: يزد در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي رتبه پنجم كشور را در بخش مشاركت مردمي كسب كرد و بايد براي حفظ و ارتقاي آن تلاش كرد.
طالبي با بيان اينكه در جانمايي شعبه ها و صندوق هاي اخذ راي بايد بهترين و راحت ترين دسترسي براي مردم فراهم شود، تصريح كرد: با توجه به شرايط كنوني بايد حداكثر صرفه جويي در برگزاري انتخابات لحاظ و تا حد امكان از افزايش تعداد شعبه هاي اخذ راي پرهيز شود.
همچنين سيدمهدي طلايي مقدم دبير ستاد انتخابات استان يزد با بيان اينكه 820 شعبه اخذ راي در استان برآورد شد، يادآور شد: تاكنون تخلفي مبني بر تبليغات زودهنگام انتخابات گزارش نشده است.
در اين نشست احكام رئيس، دبير، مسئولان كميته ها و اعضاي ستاد انتخابات استان توسط استاندار به آنها اعطا شد.
يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي دوم اسفند ماه 1398 برگزار مي شود.
يزد داراي چهار كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.
شهرستان هاي يزد و اشكذر يك نماينده، شهرستان اردكان يك نماينده، تفت و ميبد يك نماينده ، شهرستان هاي ابركوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهريز هم يك نماينده دارد.
استان يزد يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت و 10 شهرستان دارد.
7532 / 2047/