۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷
کد خبر: 83307967
T T
۰ نفر
تمدید مهلت ارسال خلاصه مقالات كنگره رویان تا پایان اردیبهشت

تهران- ایرنا- رئیس پژوهشگاه رویان با اعلام زمان و مكان بیستمین جشنواره بین‌المللی رویان از تمدید مهلت ارسال خلاصه مقالات كنگره های بین‌المللی رویان تا پایان اردیبهشت ‌ماه به منظور افزایش انگیزه محققان داخلی به منظور ارسال آثار تحقیقاتی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا، عبدالحسین شاهوردی با بیان اینكه مهلت ارسال آثار تحقیقاتی به بیستمین كنگره بین‌المللی رویان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، علت اصلی تمدید مهلت آثار را افزایش انگیزه محققان ایرانی برای ارسال مقالات و كارهای تحقیقاتی عنوان كرد.
وی با اشاره به اینكه، پژوهشگاه رویان ششم تا هشتم شهریورماه در سالن همایش های رازی میزبان برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی رویان و بیستمین كنگره بین‌المللی پزشكی تولید مثل و پانزدهمین كنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی رویان است، خاطرنشان كرد: طی 20 سال گذشته با برگزاری این برنامه‌های علمی، اتفاقات با ارزشی رقم خورده و محققان تجربیات بسیار خوبی را به دست آورده‌اند.
به گفته رییس پژوهشگاه رویان، جشنواره بین المللی رویان فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی‌های علمی ما به جامعه علمی بین‌المللی بوده و نگاه محققان خارجی را نسبت به محققان داخل كشور تغییر داده است.
وی همچنین ایجاد اعتماد بین محققان و شكل گرفتن پروژه‌های مشترك، پایان‌نامه مشترك، رفت و آمد محققان به آزمایشگاه‌های یكدیگر در سایه این اعتماد و نیز ارتقای سطح علمی تحقیقات را از دستاوردهای كنگره رویان عنوان كرد و افزود: به دنبال این اتفاقات، شاهد به چاپ رسیدن نتایج تحقیقات، در قالب مقالات مشترك بین محققان ایرانی و خارجی هستیم.
شاهوردی در رابطه با ویژگی خاص بیستمین جشنواره بین‌المللی رویان نیز اظهاركرد: امسال تلاش بر این بوده در زمینه‌هایی كه محققان داخل كشور موفق هستند، بیش از پیش متمركز شویم و مهمانان تخصصی را نیز بیشتر در زمینه‌هایی كه برای محققان كشور چالش‌برانگیز است، دعوت كنیم. خوشبختانه تاكنون تعداد قابل توجهی از مهمانان خارجی پاسخ‌گوی ما بودند و امیدواریم كه تا زمان جشنواره شاهد حضور این عزیزان باشیم و جشنواره را با كیفیت بالا برگزار كنیم.
وی همچنین درخصوص جوایز این جشنواره نیز توضیح داد: امسال دو برنده در بخش 'پزشكی تولید مثل' و دو برنده در بخش 'سلول‌های بنیادی' معرفی خواهیم كرد و تلاشمان این بوده كه در هر زمینه، یك نفر تحقیقات خود را در علوم پایه و یك نفر نیز در علوم بالینی به سرانجام رسانده باشد؛ به این منظور كه به هر دوی این علوم به یك میزان توجه شود.
رئیس پژوهشگاه رویان همچنین اظهاركرد: ما قصد داریم در بخش بین‌المللی، معادل جایزه نقدی كه سال گذشته به مهمانان خارجی اهدا كردیم، فرش‌های نفیس كشور را به این عزیزان اهدا كنیم.
رئیس پژوهشگاه رویان در ادامه ابراز امیدواری كرد كه تمام پژوهشگران كشور كه در رشته‌های مرتبط با پزشكی تولید مثل و سلول‌های بنیادی اثری دارند مقاله خود را تا مهلت عنوان شده به دبیرخانه كنگره ارسال كنند تا امسال شاهد بیشترین مشاركت محققان كشور در كنگره های بین المللی رویان باشیم.
علمی ** 1836 **9129
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش