۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83307404
T T
۰ نفر

روزجهانی بستنی علمی درماه رمضان برگزارمی شود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83307404
روزجهانی بستنی علمی درماه  رمضان برگزارمی شود

تهران- ایرنا- مراسم روزجهانی بستنی علمی 20 اردیبهشت ماه در ایران همزمان با ماه مبارك رمضان بعد از اذان مغرب وعشاء، برگزار می شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا، روز 20 اردیبهشت با هدف افزایش سرانه كتابخوانی و بازنگری در فرهنگ استفاده از فضاهای عمومی شهری به نام روز بستنی علمی نامگذاری شده است.
مراسم روزجهانی بستنی علمی، فرصتی برای جلب توجه جهان به موضوع مطالعه و اهمیت آن در پرورش توان علمی و فرهنگی نسل جوان در سراسر دنیا است.
در این روز محققان، پژوهشگران و نخبگان علمی جهان، در یكی از فضاهای عمومی شهری مانند پارك ها، اقدام به مطالعه یك صفحه از كتاب علمی مرتبط با رشته تحصیلی خود همراه با خوردن بستنی می كنند. مطالعه، افزایش سرانه كتابخوانی و بازنگری درفرهنگ استفاده از فضاهای عمومی شهری، از جمله انگیزه های این روز است.
با توجه به تقارن این روز با ماه مبارك رمضان، امسال علاقه مندان می توانند پس از وقت افطار در پارك های محل سكونت خود، همراه با خوردن یك بستنی، یك صفحه از كتاب مورد علاقه خود را مطالعه و این مراسم را در یكی از پارك های شهر خود نمادینه سازند.
امید است در سال های آتی با برگزاری چنین محافلی علاوه بر افزایش سرانه مطالعه كتاب، فضاهای شهری كه امروزه تهی از معنای اصلی خود است، برای شهروندان تبدیل به محیطی مطلوب شود.
شركت كنندگان دراین روز، می توانند عكس هایی از خود برای جشنواره جهانی تصاویر برتربه آدرس INFO@SICECREAM.COM، وب سایت روز جهانی به آدرس SICECREAM.COM ارسال كنند.
علمی ** 9340**1485
۰ نفر