۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۳۷
کد خبر: 83304128
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه در وزارت كشاورزی: شعار ایران، صلح است

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در وزارت كشاورزی در دیدار با رهبران جامعه مسیحیت برزیل، سیاست ایران را «صلح، تقریب ادیان و همكاری با جامعه بشری» برشمرد.

به گزارش یكشنبه ایرنا از دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت كشاورزی، «سیدرضا تقوی» در سفر به برزیل با كشیش «دماسكینوس منصور» رهبر مسیحیان ارتودوكس برزیل در شهر سائوپائولو دیدار و گفت و گو كرد.
تقوی گفت: پیام اسلام، پیام صلح، انسانیت و خدمت به بشریت؛ نه اقدامی كه به كشتار و تخریب منتهی بشود.
وی تاكید كرد همه جنگ هایی كه در سال های اخیر اتفاق افتاده به دلیل دوری از معنویت بوده است و ایران گروه هایی را كه در عراق و سوریه آدم كشی كردند و معابد مسیحیان را تخریب كردند مسلمان نمی داند.
تقوی ادامه داد: در جبهه اسلامی سیاست تقریب ادیان و مذاهب و گفت و گوی بین ادیان را ایجاد كرده ایم؛ بنابراین در سیاست جمهوری اسلامی برای تقویت معنویت و خدمت هرچه بیشتر به بشریت سعی می شود ارتباط با علمای سایر ادیان تقویت شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی با شعارهای دینی و مذهبی از طریق یك عالم دینی ایجاد شد؛ بنابراین دین اسلام آنقدر قدرت دارد كه بتواند ملت را متحول كند و نظام 2500 ساله شاهنشاهی را در هم بكوبد و متحول كند، منتهی باید دین را خوب عرضه كرد؛ زیرا منطق دین، منطق فطرت است.
تقوی تصریح كرد: امام خمینی (ره) با عملكرد خود نشان داد دین می تواند موجب ایجاد تحول و انفجار در ملت ها شود؛ درحالی كه غربیان دین را افیون ملت ها می دانستند.

** لزوم ارتباطات بیشتر و همكاری بین المللی عالمان دینی اسلام و مسیحیت
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی همچنین با نماینده پاپ و رهبر كاتولیك ها در شهر فوز برزیل دیدار و گفت و گو كرد.
تقوی در این دیدار گفت: عالمان دینی اسلام و مسیحیت باید ارتباطات و همكاری های بین المللی بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران پیروان ادیان مختلف كنار یكدیگر با آرامش و صلح و صفا زندگی می‌كنند. اقلیت های مسیحی اعم از مسیحیت، زرتشتی و یهودی نماینده دارند و رای آنها در مجلس با رای رئیس مجلس یكسان و برابر است.
تقوی یادآوری كرد ما در انقلاب به ویژه در جنگ تحمیلی ایران و عراق شهدای زیادی تقدیم كرده‌ایم كه برخی آنان از اقلیت های مسیحی بودند و رهبر معظم انقلاب همان طور كه با خانواده شهدای مسلمان دیدار می كند به خانواده های شهیدان مسیحی نیز سر می زند.
«سیاست ما در جمهوری اسلامی همكاری با جامعه بشری به ویژه علمای ادیان است. ما در جمهوری اسلامی طرفدار گفت و گوی ادیانیم و برنامه‌ای داریم كه علمای ادیان با هم می نشینند و اختلافات را مطرح می كنند و برای آن راه حل پیدا می‌كنند. ما طرفدار صلحیم و هیچگاه طرفدار جنگ نبوده و نیستیم. شعار ما، صلح است اما هر كس به ما تعرض كند و منافع ما را به خطر بیندازد در مقابل وی ایستادگی می كنیم».
وی تصریح كرد: اسلام به ما آموخته است زیر بار ظلم نرویم. ما با هیچ كشوری دشمنی نداریم و اگر با آمریكا مشكل داریم به سبب ظلمی است كه در سالیان گذشته به ما روا داشته است.
تقوی افزود: ما برای حل مساله فلسطین راه حل داریم. دنیا شعار دموكراسی می دهد ما نیز می گوییم همه پرسی برگزار شود. هركس فلسطینی‌ واقعی است بیاید و سرزمین واقعی خودش را تعیین كند.
وی تفكرات وهابی داعش را برای غرب و شرق و حتی كشورهای اروپایی مضر و خطرناك دانست و تصریح كرد: ما از كلیسای كاتولیك و پاپ می خواهیم بیشتر در مسائل جهانی دخالت كنند و به عنوان یك روحانی قدرتمند جلو ستمكاران و ظالمان را كه به بشریت ظلم می‌كنند بگیرند و آنان را نصحیت كنند.

** نظارت دایمی بر ذبح شرعی دام
نماینده ولی فقیه در وزارت كشاورزی در بازدید از بزرگ ترین كشتارگاه در شهر كامپاگرانجی برزیل و وضعیت مركز حلال جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظارت شرعی از یك سو باید متولی امور دینی و معنوی خود باشیم و از سوی دیگر به دلیل ماهیت اقتصادی آن، باید همه‌ كارهای ما قانونی و طبق ضوابط كشور هدف باشد و این شفافیت موجب می شود با قدرت كارها را جلو ببریم.
تقوی تاكید كرد «ناظران شرعی هیچگاه نباید رسالت فرهنگی و طلبگی خود را فراموش كنند».
وی از مدیرعامل و كاركنان مركز حلال خواست ضمن حفظ سلامت نفس و اخلاق، همه فرآیند ها را شفاف و بدون ابهام ثبت و ضبط كنند.

اقتصام**9186*1961*

سرخط اخبار اقتصاد