وجود ظرفیت جایگزینی خوراک دام وارداتی با تکیه‌ بر توانمندی داخلی

تهران- ایرنا- رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ظرفیت جایگزینی خوراک دام وارداتی با تکیه‌ بر توانمندی و تحقیقات داخلی محققان بر روی بقایای کشاورزی و سایر محصولات کم‌آب‌بر در کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام‌نکویی در نخستین جلسه شورای راهبردی تحقیقات علوم دامی، پاسخگویی به چالش‌های موجود در بخش کشاورزی را هدف تشکیل این شورا دانست و افزود: چرخ‌ دنده‌های بخش اجرا و تحقیقات باید در راستای راهبردهای معاونت اجرایی وزارت جهاد کشاورزی درگیر هم شوند .

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی فلسفه تشکیل سازمان تات را حل چالش‌های بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: مؤسسات و مراکز ملی و استانی باید با اهتمام بیشتری در سه مأموریت اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که بهره‌ور، دانش‌بنیان و پاسخگو بودن است، نقش‌آفرینی کنند.

به گفته خیام‌نکویی، رئیس‌جمهور شهید نیز بر استفاده از توانمندی‌ سازمان تات در دو حوزه حل چالش‌های بخش کشاورزی و خروج ارز از کشور تأکید داشتند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، دانش‌بنیان ‌کردن بخش کشاورزی و بهره‌وری را دو ماموریت کلان سازمان تات عنوان کرد و گفت: محققان باید در وسط میدان اجرا پاسخگوی چالش‌های بخش کشاورزی در عرصه‌های مختلف باشند.

خیام نکویی بر همکاری معاونت‌های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی با مؤسسات سازمان تأکید کرد و افزود: نتایج تحقیقات محققان سازمان در مؤسسات و مراکز باید به نحو شایسته برای بهره‌برداری این معاونت‌ها در دسترس قرار گیرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تشکیل جلسات شورای راهبردی تحقیقات به طور مستمر و پیوسته با حضور معاونان اجرایی وزارت متبوع و مؤسسات سازمان تات را در راستای حصول نتایج مثمرثمر، آینده‌پژوهی و معرفی ظرفیت‌های مغفول در حوزه کشاورزی مهم دانست.

شناسایی ظرفیت‌های اجرایی برای استفاده از توانمندی محققان در بخش کشاورزی

حسین جعفری، معاون پژوهش سازمان تات در این نشست، با تأکید بر ارتباط و تعمیق بخش اجرای مؤسسه‌ها با مراکز تحقیقاتی سازمان تات گفت: شناسایی ظرفیت‌هایی که در بخش اجرای مؤسسات سازمان موجود است و استفاده از توانمندی‌های این بخش منجر به حصول نتایج مثمرثمری خواهد شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان تات در راستای حل مشکلات امور دامی کشور مورد تأکید این شورا است.

بر اساس این گزارش، در این نشست، با حکم معاون وزیر و رئیس سازمان تات، ابراهیم حسن‌نژاد معاون امور دامی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان رئیس و حسن خمیس‌آبادی رئیس موسسه علوم دامی کشور به عنوان دبیر شورای تحقیقات علوم دامی منصوب شدند.

وجود ظرفیت جایگزینی خوراک دام وارداتی با تکیه‌ بر توانمندی داخلی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha