۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83303183
T T
۰ نفر

بیش از 13 هزار جلد كتاب در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83303183
بیش از 13 هزار جلد كتاب در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

شهركرد- ایرنا- مدیركل كتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته 13 هزار و 152 جلد كتاب به كتابخانه های عمومی استان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد خلیل مقدم روز یكشنبه در نشست شورای انجمن كتابخانه های عمومی استان افزود: همچنین منابع كتابخانه های عمومی استان در سال گذشته به 855 هزار و 725 جلد افزایش یافت.
وی با بیان اینكه اعضای كتابخانه های عمومی استان در سال 96، 38 هزار نفر بوده است، تصریح كرد: این تعداد در سال 97 به 41 هزار و 79 عضو افزایش یافت.
خلیل مقدم با بیان اینكه بیشترین كتاب های به امانت داده شده، كتابهای حوزه ادبیات بوده است، اظهار داشت: سال گذشته 748 هزار و 961 جلد كتاب به امانت داده شد.
مدیركل كتابخانه های عمومی چهارمحال وبختیاری همچنین به اجرای طرح بهار مهربانی در قالب ارسال كتاب و وسایل اسباب بازی به كودكان سیلزده كشور اشاره كرد و گفت: تعدادی كتاب و اسباب بازی به ارزش 120 میلیون ریال از استان به مناطق سیلزده كشور ارسال شد.
خلیل مقدم با اشاره به اجرای نهمین جشنواره كتابخوانی رضوی در استان، افزود: علاقمندان به شركت در این جشنواره می توانند با مطالعه منابع مرتبط با بخش های این جشنواره به 2 شیوه مكتوب و الكترونیك در این جشنواره شركت كنند.
وی افزود: شركت كنندگان در 3 رده سنی «كودك» ، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» با عناوین موضوعی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاهچراغ (ع) و امام جواد (ع) در 2 بخش خانوادگی و فردی در این مسابقه رقابت كنند.
مدیركل كتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان كرد: 12 عنوان كتاب برای نهمین جشنواره كتابخوانی رضوی درنظر گرفته شده كه علاقمندان برای دریافت فایل كتابها می توانند به آدرس www.razivi.iranpl.ir مراجعه و یا بصورت حضوری كتابها را از كتابخانه های عمومی سطح استان دریافت كنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره رضوی بر تبلیغات گسترده این جشنواره تاكید كرد و گفت: مردم ایران اسلامی گرچه نسبت به ائمه اطهار(ع) شناخت و ارادت ویژه ای دارند اما این حضور حضرت، قدر و منزلت این امام همام را نزد ما دو چندان كرده و سبب شده با تاسی از سیره رضوی در برگزاری جشنواره های فرهنگی و مذهبی، زندگی خویش را با گوهر تابناك دانایی مزین كنیم.
جعفر مردانی افزود: از سوی دیگر برگزاری جشنواره ها و استفاده از فرصت عظیم علاقه و ارادت مردم به ساحت قدسی امامان معصوم بویژه علی ابن موسی الرضا (ع) می تواند باعث رشد و شكوفایی و گرایش جامعه به سمت كتابخوانی و مطالعه شود و در این میان جشنواره كتابخوانی رضوی فرصتی مغتنم برای تحقق این مهم است.
7363/6021

سرخط اخبار استان‌ها