۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83301175
T T
۰ نفر

امام جمعه موقت شاهرود:

رونق مسجدها بايد بيشتر شود

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83301175
رونق مسجدها بايد بيشتر شود

شاهرود- ايرنا- امام جمعه موقت شاهرود گفت: با وجود تلاش هاي انجام شده براي رونق مساجد اكنون حدود 80 مسجد در شاهرود فعال بوده و تعداد قابل توجهي چراغشان خاموش است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام احمد نظري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شاهرود، در مسجد و حسينيه مدرسه قلعه اين شهر، با اشاره به قرارگيري در آستانه ماه مبارك رمضان، اظهار داشت: بنابر آيات قرآن روزه بر ما واجب است و با انديشه و تدبر مي توان دريافت تمام احكام خداوند در بهبود زندگي روزمره افراد تأثيرگذار است.
وي يادآور شد: مهمترين وجه روزه تقويت ايمان، برادري، انسجام و همبستگي بين انسان ها است.
خطيب جمعه موقت شاهرود اضافه كرد: حدود 550 آيه شريفه در قرآن در خصوص سبك زندگي آمده است و انسان در طول عمر خود حتي يك لحظه از اين امر جدا نيست.
نظري با تأكيد بر ضرورت برنامه ريزي مناسب همراه با مطالعات دقيق از معارف و احاديث، براي فعال تر كردن مسجدها در ماه مبارك رمضان، ابراز داشت: در اين ماه مبارك اگر آموزش و پرورش ساعاتي از كلاس درس دانش آموزان به ويژه در آستانه نماز ظهر را در مساجد برگزار كند براي اين نسل بسيار مفيد است.
وي همچنين با اشاره به سالگرد فتح مكه، يادآور شد: بايد عظمت اين واقعه مهم كه يكي از موفقيت هاي ارزشمند صدر اسلام است بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
امام جمعه موقت شاهرود درخصوص تحولات منطقه اي و جهاني نيز ابراز داشت: معامله قرن از طرف رييس
جمهور آمريكا موضوعي مهم است كه با توجه به تحليل عميق و دقيق مقام معظم رهبري، آمريكا مجبور مي شود در مورد آينده اسرائيل حالت انفعالي به خود بگيرد و موضع گيري كند.
نظري ادامه داد: مقام معظم رهبري در جمع فرهنگيان فرمودند كه پايه و اساس تعليم و تربيت، نهاد آموزش و پرورش است.
وي افزود: تربيت نيروي انساني بزرگترين سرمايه يك كشور است و تمدن و هويت سازي را شكل مي دهد.
وي به سند 2030 نيز اشاره اي داشت و گفت: اين سند چندسالي است كه ناهنجاري به وجود آورده و مقام معظم رهبري اهداف اين سند را تغيير سبك زندگي جامعه اسلامي و مسلمانان به سبك زندگي عربي عنوان كردند كه اگر اجرا شود با هزينه و سرمايه خودمان براي دشمن سرباز تربيت كرده ايم.
7359

سرخط اخبار استان‌ها