۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83298903
T T
۰ نفر

ملي پوش شطرنج نابينايان: اين رشته بخشي از زندگي ام است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83298903
ملي پوش شطرنج نابينايان: اين رشته بخشي از زندگي ام است

تهران - ايرنا - دارنده مدال طلاي شطرنج بازي هاي پاراآسيايي 2018 جاكارتا گفت: تحصيلاتم تا سطح دكترا است اما ميزان تاثيرگذاري آن در زندگي به اندازه شطرنج نبوده و فعاليت در اين رشته به بخشي از زندگي ام تبديل شده است.

«فريبا زنده بودي» كه شطرنج خود را مديون آموزش هاي «مجيد باقري» ديگر عضو كم بيناي تيم ملي مي داند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هر چند كه در نوجواني نحوه بازي با مهره هاي شطرنج را آموختم اما از قوانين اين رشته هيچ اطلاعي نداشتم و آشناييم واقعي من با اين رشته در كلاس باقري بود.
وي تصريح كرد: در يك جلسه 8 نفر از نابينايان در كلاس شطرنج او حاضر شديم و اين حضور موجب شد علاقه مندي من به اين رشته دو چندان شود.
«زنده بودي» مي گويد: از بين آن هشت نفر من مشتاقانه شطرنج را دنبال كردم و افزون بر راهنمايي هاي باقري از كتب و سايت هاي مربوط به اين رشته بي بهره نبودم. تلاشم در نهايت به كسب عناوين قهرماني، نايب قهرماني و سومي ايران منجر شد.
او با بيان اينكه بازي هاي آسيايي جاكارتا نخستين تجربه بين المللي او بود يادآور شد: در نخستين تجربه بين المللي نتيجه درخشاني كسب كردم و توانستم يك نقره و يك مدال برنز انفرادي كسب كنم. همچنين در كنار فاطمه برقول و عاطفه نقوي در بازي هاي آسيايي، 2 مدال طلاي تيمي در بخش زنان را به دست آورديم.
وي كه در گروه B2 رقابت هاي شطرنج نابينايان در ميز مسابقه حاضر مي شود، افزود: اگر زندگيم را به دو بخش تقسيم كنيد بدون شك، بخش دوم كه از 25 سالگي با شطرنج آشنا شدم برجسته تر خواهد بود. تحصيلات عاليه تا سطح دكترا دارم اما ميزان تاثير گذاري آن در زندگي ام به اندازه آشنايي با رشته شطرنج نيست.
عضو تيم ملي شطرنج نابينايان و كم بينايان با اشاره به فعاليت خود در رشته گلبال، خاطر نشان كرد: هيچ كدام از اين رشته ها به اندازه شطرنج به من آرامش و اعتماد به نفس نمي دهد و به خاطر اين مساله شطرنج بخشي از زندگي ام شده است.
دارنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي 2018 جاكارتا در پايان تصريح كرد: در اين مدت از آموزه هاي علي اكبر هدهدي، بهروز مرادي و شادي پريدر بهره هاي فراواني بردم و جا دارد از آنان تشكر ويژه داشته باشم.
ورزشي**2052**1067**
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش