۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۵۰
کد خبر: 83298270
T T
۰ نفر

30 نقشه تاریخی خلیج فارس رونمایی شد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۵۰
کد خبر: 83298270
30 نقشه تاریخی خلیج فارس رونمایی شد

تهران- ایرنا- 30 نقشه تاریخی و ارزشمند خلیج فارس به مناسبت 10 اردیبهشت با حضور تعدادی از مسئولان در موزه نقشه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران رونمایی شد.

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، این مراسم با حضور مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری كشور، سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایكوم (كمیته موزه های ایران)، غلامرضا سحاب پیشكسوت نقشه برداری، محبوبی معاون اطلاعات مكانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و میترا خراسانیان مدیر موزه نقشه برگزار شد.
رئیس كمیته موزه های ایران (رئیس ایكوم) در حاشیه این مراسم عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یكی از وظایف موزه ها ترویج و معرفی تمدن كشور است كه در این خصوص موزه نقشه تهران یكی از مكان های مهم نگه داری مدارك و اسناد تاریخی تهران و ایران محسوب می شود.
« سید احمد محیط طباطبایی» با بیان اینكه غلامرضا سحاب یكی از مهمترین اشخاص در حوزه چاپ و نقشه های قدیمی و جغرافیایی است افزود: این شخص توانسته در قرن اخیر نقشه ها و اسناد مهمی را به چاپ برساند و در این خصوص از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی همچنین در خصوص اهمیت خلیج فارس اشاره كرد و گفت: امروز شاهد رونمایی از نقشه قدیمی از این منطقه بودیم كه در نگاه بین المللی این اقدام ویژه محسوب می شود.
همچنین مدیر موزه نقشه نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: موزه نقشه با قدمت 25 سال (از سال 75) رسما كار خود را آغاز كرد كه در این محل بیش از 3 هزار شیت نقشه ارزشمند و تاریخی از شهر تهران و سایر مناطق كشور در آن نگهداری می شود.
میترا خراسانیان با بیان اینكه به مناسبت 10 اردیبهشت (روز خلیج فارس) 30 شیت نقشه قدیمی با 900 سال قدمت را در این محیط رونمایی می كنیم گفت: این نقشه های توسط جغرافی دانان مطرح جهان تحت عنوان خلیج فارس كشیده شده اند.
موزه نقشه وابسته به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران همه روزه از ساعت 9 تا 16 به استثنای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیل برای بازدیدكنندگان دایر خواهد بود.
موزه نقشه تهران حاوی نقشه های قدیمی پایتخت است كه در انتهای بزرگراه امام علی (ع) بعد از میدان ارتش به سمت سه راه اقدسیه بعد از مسجد امام صادق (ع) قرار دارد كه در سال 1375 با حضور پرفسور محمد حسین گنجی رسما افتتاح شد.
تهرام/7247//1348
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ