۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83295971
T T
۰ نفر
ملي پوش شطرنج نابينايان: اين رشته ماكتي كوچكي از زندگي است

تهران- ايرنا- بيست و هشت سال حضور در شطرنج نابينايان و كم بينايان، از نايب قهرمان بازي هاي پاراآسيايي جاكارتا شخصيتي ساخته است كه از اين رشته ورزشي به عنوان ماكتي كوچك از زندگي ياد مي كند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، زماني كه تصوير برافراشته شدن همزمان سه پرچم ايران در جريان رقابت هاي پارآسيايي 2018 جاكارتا، به سوژه رسانه ها تبديل شد كسي باور نداشت كه سه شطرنج باز نابيناي ايراني در آن دوره از بازي ها بتوانند همزمان تمامي سكوها را به خود اختصاص دهند. اما «مجيد باقري» به همراه 2 شطرنج باز نابيناي ديگر اين غير ممكن را ممكن كردند.
او در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه از سال 1370 در شطرنج فعال است گفت: در 28 سال گذشته عناويني مانند چهار قهرماني كشور، قهرماني دانشجويان و نايب قهرماني بازي هاي آسيايي را به دست آوردم و در كنار اين افتخارات از آموزش شطرنج به نابينايان و كم بينايان نيز غافل نشدم. يكي از ثمره هاي اين آموزش «فريبا زنده بودي» است كه 2 مدال طلا، يك نقره و يك برنز در بازي هاي آسيايي جاكارتا را در بخش زنان از آن خود كرد.
شطرنج باز برازجاني عضو تيم ملي نابينايان و كم بينايان با اشاره به برنامه هايش در سال 98 گفت: قرار بود مسابقات قهرماني كشور برگزار شود كه فعلا خبري از آن نيست و قبل از عيد نيز تلويحا به ما اعلام شده است كه اعزامي براي شطرنج بازان نابينا در دستور كار قرار ندارد زيرا اولويت اعزام با رشته هايي است كه به بازي هاي پارالمپيك 2020 توكيو اعزام مي شوند.
وي از لحظه اي سخن به ميان مي آورد كه سه ايراني بر روي سكوي قهرماني بازيهاي آسيايي قرار گرفتند. زماني كه من، اميد كريمي و عليرضا قورچي بيگي هر سه مدال شطرنج نابينايان را از آن خود كرديم سكوها تمام ايراني شد و لنز دوربين ها روي پرچم ايران زوم كرده بود.
خاطره ديدار با رهبر انقلاب و هديه ايشان يكي ديگر از به يادمانده ترين لحظات دوران شطرنج مجيد باقري است. او مي گويد در آبان ماه سال گذشته به ديدار مقام معظم رهبري رفتيم كه به ما انگشتر هديه دادند كه بسيار ارزشمند و بدون شك در كلكسيون افتخاراتم آن را نگه خواهم داشت.
وي كه در گروه b2 و كم بينايان در ميز مسابقه حاضر مي شود تصريح كرد: تقويت ذهن مانند جسم يكي از ضرورت هاي زندگي است هر شخصي نياز دارد فعاليت مغزي داشته باشد. رشته شطرنج بهترين روش براي اين كار به شمار مي رود زيرا شطرنج رشته تفكر و انديشيدن است. شطرنج قدرت تحليل، تفسير و تصميم گيري را در ذهن چند برابر خواهد كرد.
وي در پايان افزود: با استفاده از تحليل، تفسيرها، و تصميم گيري ها در رشته شطرنج توانسته ام در زندگي تحصيلي و شغلي موفقيت هاي زيادي كسب كنم.
ورزشي**2052**9118**
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش