۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 83294726
T T
۰ نفر
ورود ليدرهاي چهار تيم ليگ برتري به ورزشگاهها ممنوع شد

تهران - ايرنا - كميته اخلاق فدراسيون فوتبال با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: ورود رييسان كانون هواداران (ليدرها) باشگاه هاي پرسپوليس، سپاهان، استقلال خوزستان و سپيدرود رشت به ورزشگاه ها ممنوع است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از فدراسيون فوتبال، در اطلاعيه كميته اخلاق آمده است: در ديدار تيم هاي پرسپوليس و سپاهان اصفهان و برخي ديگر از ديدارهاي ليگ فوتبال كشور حوادث و اتفاقاتي رخ داد. بر اساس مطالعات صورت گرفته و گزارش هاي واصله، بخش عمده اي از اين حوادث و اتفاقات، ناشي از رفتار غيرورزشي و غيراخلاقي و بعضاً مجرمانه ليدرها و كانون هواداران باشگاه ها است. در حالي كه اين اشخاص به طور خاص و ويژه از امكانات، بودجه و خدمات رفاهي باشگاه ها برخوردار و بهره مند هستند.
در ادامه اطلاعيه آمده است: متأسفانه شاهد رفتار غير مسئولانه، غير اخلاقي و غير ورزشي اين اشخاص در ايام قبل و در زمان رقابت هاي حساس، مهم و ايجاد التهاب و تنش در زمان برگزاري مسابقات بر روي سكوها هستيم. بر همين اساس طي نامه اي به وزارت كشور، مراجع انتظامي و اطلاعاتي ضمن ابلاغ حكم صادره از سوي اين كميته دستور ممنوعيت ورود رئيس كانون هواداران تيم هاي پرسپوليس، سپاهان، استقلال خوزستان و سپيدرود رشت درخواست شده و پرونده اين اشخاص در كميته اخلاق در حال رسيدگي است.
كميته اخلاق در اين اطلاعيه تصريح كرد: علاوه بر اشخاص موثر در كانون هواداران، مديران عامل و باشگاه ها نيز در قبال رفتار غير ورزشي و غير اخلاقي اين اشخاص مسئول بوده و بايد پاسخگو باشند.
به گزارش ايرنا، ديدار دو تيم پرسپوليس تهران و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور در حالي جمعه 6 ارديبهشت ماه با تساوي بدون گل خاتمه يافت كه يكي از هواداران به دليل ايست قلبي جان باخت وتعدادي زيادي نيز مجروح شدند.
همچنين درگيري كه قبل از آغاز بازي بين هواداران دو تيم و روي سكوها آغاز شده بود به زمين چمن كشيده شد تا بازيكنان بارها در جريان بازي با يكديگر درگير شوند و كادرفني دو تيم نيز در پايان مسابقه نسبت به يكديگر پرخاشگري كنند.
تعدادي از صندلي هاي ورزشگاه نيز در پايان بازي شكسته شده و از طرف تماشاگران به داخل زمين پرتاب شد.
همچنين فدراسيون فوتبال در خبر ديگري آراي كميته تعيين وضعيت بازيكنان را اعلام كرد كه براساس آن باشگاه نساجي مازندران محكوم به پرداخت 641ميليون ريال براي شكايت مهرداد رضايي و پرداخت 119 ميليون ريال براي درخواست محمد اماني شد. (هر دو راي قابل تجديد نظر خواهي در كميته استيناف مي باشد)
باشگاه فرهنگي ورزشي منصور ساوه نيز محكوم به پرداخت 90 ميليون ريال براي شكايت «امير حسين نامي» شد.
در خصوص هزينه دادرسي با توجه به عدم مطالبه آن در ستون خواسته و حتي شرح دادخواست و لايحه تقديمي كميته با تكليفي مواجه نمي باشد.
در صورت عدم پرداخت محكوم در مهلت مقرر مجازات يا مجازات هاي مقرر در ماده 89 مقررات انضباطي و ماده 13 مقررات نقل و انتقالات و تعيين وضعيت بازيكنان مصوب 1396 نسبت به محكوم عليه، اعمال خواهد شد. اين تصميم وفق بند يك ماده 14 آيين دادرسي كميته تعيين وضعيت قطعي است.
ورزشي**9029**1067**