۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83294721
T T
۰ نفر

برقراری اینترنت همراه اول خواسته مردم كالپوش

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83294721
برقراری اینترنت همراه اول خواسته مردم كالپوش

شاهرود- ایرنا- جمعی از مردم روستاهای بخش كالپوش میامی با بیان این كه اینترنت همراه اول در این منطقه دایر نیست، از مسئولان رسیدگی به این امر را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، بخش كالپوش میامی شامل 12 روستاست كه حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد.
پراكندگی روستاهای این منطقه و نیز اشتغال مردم به كشاورزی و دامداری، نیاز به اینترنت را برای انجام بسیاری از كارها ملموس تر می كند.
امروزه استفاده از اینترنت رو به افزایش بوده و اقشار مختلف مردم برای انجام امور خود به آن نیاز دارند.
به گفته مردم منطقه كالپوش، در حالی كه اخبار زیادی از پیشرفت زیرساخت‌ های اینترنت و مخابرات در كشور منتشر می شود، سرعت اینترنت در شهرستان میامی بویژه مناطق روستایی بسیار كند است.
باتوجه به ضرورت اشتغال جوانان در روستاها، برقراری امكان استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین ضروری است.
سرعت پایین اینترنت و تمام شدن زود هنگام بسته های اینترنت از مشكلات كاربران اینترنت در مناطق روستایی و حتی شهرمیامی است.
علیرضا براتی از اهالی كالپوش با اشاره به سرعت كم اینترنت همراه اول دراین بخش درگفت و گو با ایرنا ابراز داشت: این مشكل بارها به مسئولان استانی و شهرستان اعلام شده اما هنوز اقدامی در این باره صورت نگرفته است.
وی افزود: مسئولان مدام از جوانان می خواهند از روستا مهاجرت نكنند در حالی كه جوانان كالپوش در عصر ارتباطات از امكانات ضروری مانند اینترنت بی بهره هستند.
مرتضی مهربانی یكی از جوانان منطقه كالپوش نیز تصریح كرد: سرعت پایین اینترنت معضل بزرگی برای مردم روستاها شده است، به طوری كه امكان جستجوی مقالات اینترنتی و یا دریافت مطلب وجود ندارد.
وی اظهارداشت: در چند ماه اخیر سرعت اینترنت در روستاها به شدت كند شده، به طوری كه دریافت یا بارگذاری عكس كم حجم نیز به سختی انجام می شود.
مجتبی بیات یكی از اهالی بخش كالپوش نیز گفت: این موضوع بارها به مسئولان اعلام شده ولی تاكنون پاسخی قانع كننده دریافت نكرده ایم و می گویند در دست بررسی است.
یكی دیگر از اهالی روستای حسین آباد كالپوش گفت: امروزه بسیاری از امور به اینترنت وابسته است و كلیه امور بانكی از طریق این شبكه گسترده انجام می شود.
براتعلی بیات سرپرست بخشداری كالپوش نیز به مكاتبه های انجام شده با مركز استان اشاره كرد و به خبرنگار ایرنا گفت: ارتقای پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت از مطالبه های به حق مردم مناطق روستایی است تا بتوانند به دنیای اطلاعات و فضای مجازی دسترسی آسان داشته باشند.
مهدی سعدی مدیر مخابرات شهرستان شاهرود در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سرعت اینترنت منطقه كالپوش 2G بوده و برای ارتقای آن نامه نگاری هایی انجام شده است.
وی گفت: در خصوص تكمیل فناوری 3G-LTE برای پوشش روستاها، با اولویت جمعیت پیگیری هایی توسط مخابرات و نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی در حال انجام است.
بنا به گفته مردم، در مناطق روستایی فرومد و برخی روستاهای بخش مركزی مانند پل ابریشم و چاه فرش هم سرعت اینترنت بسیار پایین است.
شهرها، جاده های اصلی و ریلی استان سمنان دارای پوشش 100 درصدی و جاده های فرعی نیز دارای پوشش 80 درصدی آنتن دهی تلفن همراه هستند.
370 هزار مشترك تلفن ثابت و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارائه خدمات می كنند، اكنون یك میلیون و 200 هزار مشترك تلفن همراه در این استان وجود دارد.
شهرستان میامی با جمعیتی بیش از 40 هزار نفر در شرق استان سمنان قرار دارد.
7357/6167/7408

سرخط اخبار استان‌ها