۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 83294461
T T
۰ نفر

تعداد صندلي سينمايي قم 2 برابر شد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 83294461
تعداد صندلي سينمايي قم 2 برابر شد

قم- ايرنا- رئيس اداره سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم گفت: تعداد صندلي هاي فعال سينمايي استان از 820 صندلي در سال 96 با رشد حدود 2 برابري به يكهزار و 660 صندلي در سال 97 افزايش يافت.

محمدكاظم رضواني روز يكشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه نهضت سينماسازي كه در سال هاي اخير در استان آغاز شده در حال ثمر دادن است افزود: سينماي آوينه با 220 صندلي و سينماي شهر آفتاب با 620 صندلي، 2 سينمايي است كه در سال 97 در اين استان افتتاح و موجب افزايش حدود 2 برابري سرانه صندلي سينمايي استان شد.
وي با اشاره به روند ساخت سينما آوينه، ادامه داد: اعتبارات ساخت اين سينما از محل سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال 89 تامين شده ، ضمن اينكه بيش از يك ميليارد ريال براي تجهيز اين سينما هزينه شده است.
رضواني، با بيان اينكه افتتاح سينماي آوينه بخشي از نياز منطقه امامزاده ابراهيم(ع) به زيرساخت هاي فرهنگي را برطرف كرد، افزود: اين سينما داراي يك سالن 220 صندلي با امكان پخش ديجيتالي است كه از امكانات روز براي تجهيز اين سالن استفاده شده است.
رئيس اداره سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم همچنين با اشاره به افتتاح پرديس سينمايي شهر آفتاب، اظهار كرد: اين سينما كه از جمله سينماهاي قديمي و خاطره انگيز اين استان است، پس از سال ها ركود و تعطيلي، فعاليت مجدد خود را در اسفند ماه سال گذشته از سر گرفت.
رضواني ادامه داد: سينماي شهر آفتاب در سال 1360 در استان به بهره برداري رسيد ولي با وجود چندين بار نوسازي، در سال هاي اخير دچار ركود و تعطيلي كامل شد كه با ابراز علاقه مندي مالكان اين سينماها براي فعاليت مجدد، روند بازسازي آن در سال 97 تسريع و در نهايت بار ديگر اكران فيلم هاي سينمايي در اين سينما از سر گرفته شد.
وي ادامه داد: با همكاري مالك سينماي شهر آفتاب و موسسه شهر آفتاب وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، 2 سالن با ظرفيت 90 صندلي و يك سالن سينمايي به ظرفيت 400 صندلي و يك سالن با ظرفيت 40 صندلي به سالن هاي سينمايي استان افزوده شد.
پيش از اين سه سينماي ونوس با 300 صندلي، سينماي تربيت با 500 صندلي و سينماي آيه با 140 صندلي با چهار سالن نمايش فيلم هم اكنون در شهر قم فعال مي باشد.
مجتمع سينما ونوس قم با دو سالن نمايش به ترتيب 213 و 63 صندلي درسال 1388 به عنوان اولين سينماي مجهز به سيستم دالبي دراستان قم فعاليت دارد. دراين سينما علاوه بر بخش فيلم ، كلاس هاي آموزشي ،غرفه فرهنگي ، كافي شاپ، داراي يك سالن VIP نيز است.
سينما تربيت كه نام قديمي آن سينما پيش‌آهنگي است يكي از سينماهاي قديمي قم و متعلق به آموزش و پرورش است. 466 صندلي دارد و مزيت آن نسبت به دو سينماي ديگر واقع شدن در مركز شهر و دسترسي مناسب است.
سينما آيه به عنوان نخستين سينماي تخصصي طلاب و روحانيان، ارديبهشت ماه 95 در مدرسه اسلامي هنر قم گشايش يافت. هدف از بهره برداري از اين سينما، ايجاد بستر براي حضور قشر فرهيخته حوزه، نخبگان حوزوي و عموم متديناني كه به طور عادي شايد در سينماها حضور پيدا نكنند، در سينما بوده است.
7404/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها