۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 83293564
T T
۰ نفر
سيلاب پنج دهنه پل و 10 كيلومتر راه را در ساوه تخريب كرد

ساوه - ايرنا - رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان ساوه گفت: پنج دهنه پل و 10 كيلومتر راه ارتباطي بر اثر جاري شدن سيل در فروردين ماه امسال،‌ در اين شهرستان تخريب شد.

«ابراهيم مرداني» روز شنبه به ايرنا‌ در گفت و گو با ايرنا افزود: يكي از مهمترين پل هاي تخريب شده در سيلاب فروردين،‌ پل هفت دهنه ارتباط دهنده ساوه با سد الغدير و چندين روستاي جنوب و غرب اين شهرستان بود.
وي افزود: ‌با تخريب اين پل، ابتدا نسبت به ايمن سازي مسير و نصب علائم و تابلوهاي هشدار دهنده اقدام و سپس با يافتن راهكاري مناسب تردد در اين مسير برقرار شد.
مرداني اظهار داشت: با تدابير اتخاذ شده و استفاده از سنگرهاي بتني و همچنين مشاركت اعضاي ستاد مديريت بحران شهرستان و حمايت هاي فرمانداري،‌ يك پل اضطراري چهار متري با توان خروجي 20 متر مكعب سيلاب و هزينه اي افزون بر 500 ميليون ريال نصب و تا زمان ترميم كامل پل هفت دهنه،‌ ارتباط ميان سد و روستاهاي منطقه با ساوه برقرار شده است.
به گفته رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان ساوه،‌ در نوروز امسال با وجود افزايش 15 درصدي حجم تردد و ترافيك در محورهاي مواصلاتي شهرستان ساوه، سوانح رانندگي و شمار تلفات و مصدومان جاده اي كاهش يافت.
مرداني، از اعزام 35 دستگاه انواع ماشين آلات سنگين از جمله كاميون، پنج دستگاه ميني بوس و اتوبوس و شماري از نيروهاي امدادي راهداري به مناطق سيل زده كشوربراي عمليات امدادرساني خبر داد.
شهرستان ساوه در مجموع داراي 147 كيلومتر آزاد راه، 40 كيلومتر بزرگراه، 110 كيلومتر راه اصلي، 110 كيلومتر راه فرعي و 600 كيلومتر راه روستايي است.
در بارش هاي فروردين امسال 96 درصد از حجم سد الغدير‌ پر شد و برخي رودخانه هاي اين شهرستان از قبيل قره چاي و مزلقان جاري شدند.
6539/3075

سرخط اخبار استان‌ها