۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83293393
T T
۰ نفر

ارزش صادرات كشمش ملایر 22 درصد افزایش یافت

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83293393
ارزش صادرات كشمش ملایر 22 درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- سرپرست گمرك ملایر گفت: سال گذشته انواع كشمش به وزن خالص بیش از 18 هزار تن از گمرك ملایر صادر شد كه ارزش صادرات كشمش نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر ریالی 22 درصد افزایش یافت.

ناصر تركاشوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: سال گذشته انواع كشمش به ارزش ریالی یك هزار و 380 میلیارد ریال از گمرك این شهرستان به كشورهای هدف صادر شد.
وی ارزش دلاری این میزان كشمش صادراتی را حدود 33 میلیون دلار عنوان كرد و افزود: در مدت یاد شده صادرات كشمش از گمرك ملایر از نظر دلاری یك درصد كاهش داشت.
سرپرست گمرك ملایر ارمنستان، عراق، پاكستان، تركیه، امارات، اوكراین، روسیه، رومانی، قزاقستان، سریلانكا، بلغارستان، افغانستان، بلاروس، سودان، كویت، آذربایجان، سوریه، لهستان، هند، مالزی، گرجستان، كانادا، جمهوری چك، اندونزی و اتریش را كشورهای هدف صادرات انواع كشمش عنوان كرد.
تركاشوند ادامه داد: انواع كشمش امسال بیش از 60 درصد از ارزش صادرات كالا از گمرك ملایر را به خود اختصاص داده است كه این روند با توجه به صادرات كالا و سیاست های تجاری دولت هر سال متغیر است.
وی با اشاره به كاهش صادرات كشمش از نظر وزنی، تعهد ارزی را دلیل عمده این میزان كاهش عنوان كرد و گفت: به دلیل معامله ریالی با برخی كشورهای هدف صادراتی همچون عراق، بیشتر صادركنندگان كالا را به نام خود صادر نمی كنند و به نام افراد غیر و خارج از استان همدان نسبت به صادرات اقدام می كنند.
تركاشوند ابراز امیدواری كرد: در صورت اصلاح این روند امسال شاهد رشد چشمگیر صادرات كالا به ویژه كشمش از گمرك این شهرستان باشیم.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 38 هزار تن كشمش از ملایر به نقاط مختلف جهان صادر می شود كه از این نظر 28 درصد صادرات كشمش كشور را به خود اختصاص داده است.
سال گذشته 57 میلیون و 661 هزار و 807 دلار انواع كالا از گمرك ملایر به حدود 30 كشور جهان صادر شد.
سالانه بیش از 300 هزار تن انواع كالا از گمرك شهرستان ملایر به سایر نقاط جهان صادر می شود.
7528/2087

سرخط اخبار استان‌ها