۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۷
کد خبر: 83290897
T T
۰ نفر
معاون الحشد: نمیگذاریم نقش برجسته ایران در جنگ با داعش را تحریف كنند

بغداد- ایرنا – معاون تشكیلات الحشد الشعبی در كنگره سپاس از شهدای ایرانی و حزب الله لبنان در جنگ با داعش در عراق تاكید كرد كه ما فرماندهان جنگ با داعش هنوز زنده هستیم و نمی گذاریم تاریخ جنگ با داعش بویژه نقش برجسته ایران را تحریف كنند.

به گزارش ایرنا، «ابومهدی المهندس» روز چهارشنبه در كنگره 'سپاس از ایران' در بغداد گفت: در روزهای اولیه حمله داعش هیچ كشوری به عراق به جز جمهوری اسلامی ایران و جوانان حزب الله لبنان به ما كمك نكرد، ما هنوز زنده ایم و نباید بگذاریم تاریخ این جنگ تحریف شود.
وی تاكید كرد كه آمریكا در طول جنگ هیچ دخالتی نداشت مگر وقتی كه «جرف الصخر» را آزاد كردیم و وقتی دیدند كه بغداد را حفظ كردیم و «آمرلی» آزاد شد و راهی جرف الصخر شدیم، هواپیماهای آمریكا وارد عمل شدند.
وی ادامه داد كه آمریكایی ها حتی در جریان حمله داعش به اربیل جزو اولین ها نبودند كه وارد عمل شدند بلكه این سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس و برادرانش و بچه های حزب الله لبنان بودند كه به كمك اربیل شتافتند.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران در برنامه ریزی عملیات و همچنین سازماندهی خیل عظیم مردمی كه به فتوای جهاد لبیك گفته بودند حائز اهمیت است و اگر ایران نبود نمی دانستیم چكار كنیم.
وی با انتقاد از قراردادهای تسلیحاتی عراق با آمریكا و روسیه گفت كه در جنگ داعش هیچكدام از این قراردادها نبودند و وقتی پیروزی عراق مسجل شد، آمریكایی ها و روس ها شروع به عقد قرارداد فروش تسلیحات با عراق كردند.
به گفته وی، در طول جنگ فقط سلاح های ایرانی بودند كه معادله جنگ را تغییر داد.
المهندس با محكوم كردن اقدام آمریكا در گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست تروریسم مورد ادعای خود، گفت كه اگر بر اساس معیارهای آمریكا به ما تروریست بگویند ما افتخار می كنیم.
وی در بخشی از سخنان خود خطاب به خانواده های شهید ایرانی مدافع حرم كه در كنگره حضور داشتند با زبان فارسی گفت كه شما بهترین پشتبان برای ملت مظلوم عرق بودید و از همه شما تقدیر می كنیم.
المهندس همچنین از شهدای حزب الله لبنان كه در جنگ با داعش در خاك عراق شهید شدند تقدیر و تشكر كرد و گفت كه برادران حزب الله در همه مراحل جنگ پا به پای ما و برادران ایرانی حضور داشتند.
كنگره «سپاس از ایران» در بغداد با سخنان كوتاه ضبط شده رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شان و جایگاه شهدا از جمله شهدای مدافع حرم آغاز به كار كرد.
پیام قدردانی عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق از سوی فالح الفیاض مشاور امنیت ملی این كشور به حاضران در كنگره ابلاغ شد و نماینده رئیس جمهوری عراق نیز پیام مكتوب برهم صالح رئیس جمهوری عراق در قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با داعش را قرائت كرد.
در این كنگره كه 60 خانواده شهدای حرم از جمهوری اسلامی ایران و لبنان حضور دارند با مشاركت تعدادی از مقامات و شخصیت های برجسته عراقی از جمله 'فالح الفیاض' مشاور امنیت ملی عراق، نمایندگان پارلمان این كشور و همچنین 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سردار «مهدی ربانی» معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان نظامی ایران برگزار شده است.
این كنگره كه در نوع خود اولین بار است در بغداد برگزار می شود، همزمان با سالروز تشكیل بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) برگزار شد.
خاورم *2*353*380

سرخط اخبار جهان