۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83288954
T T
۰ نفر
آل سعود و آل خلیفه از اقدام آمریكا علیه ایران استقبال كردند

تهران - ایرنا - رژیم های حاكم بر عربستان و بحرین كه دنباله رو سیاست های آمریكا در منطقه و جهان هستند با صدور بیانیه های جداگانه ای از اقدام اخیر واشنگتن در لغو معافیت های خریداران نفت ایران، حمایت به عمل آوردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «ابراهیم العساف» گفت: ریاض بطور كامل از تصمیمی كه آمریكا اتخاذ كرده، حمایت می كند.
وی كه كشور متبوعش از حامیان اصلی تروریسم در منطقه است، مدعی شد كه این اقدام گامی در جهت مجبور كردن ایران به توقف سیاست های بی ثبات كننده در منطقه و حمایت آن از تروریسم است.
العساف ادعا كرد كه نظام ایران عادت كرده كه منابع مالی را برای تامین سیاست های خطرناك كه مخالف قوانین بین المللی است، به كار گیرد.
ادعای مداخله جویانه این مقام سعودی درحالی است كه عربستان از سال 2011 با شروع بحران در كشورهای عربی بیشترین دخالت و حمایت از جناح بندی ها و گروه های تندرو و افراطی و تروریستی در این كشورها مانند لیبی و سوریه و تامین مالی و تسلیحاتی آنها داشته است.
امارات و عربستان در هفته های گذشته بار دیگر با حمایت و پشتیبانی از نیروهای شرق لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» علیه دولت وفاق ملی در پایتخت این كشور باعث شعله ور شدن آتش درگیری ها در این كشور شده اند.
سازمان جهانی بهداشت در خصوص خسارت های درگیری میان گروه های لیبیایی اعلام كرد كه تاكنون این درگیری ها 220 كشته و یك هزار و 66 زخمی برجای گذاشته است.
همچنین جنگی كه عربستان در چهارسال گذشته علیه یمن هدایت می كند تاكنون بیش از 13 هزار كشته داشته و بزرگترین بحران انسانی قرن را در این كشور فقیر عربی به وجود آورده است.
ادعای عربستان درباره منابع مالی ایران درحالی است كه سعودی ها در اولین سفر «دونالد ترامپ» به ریاض قراردادی 460 میلیارد دلاری تسلیحاتی كه 110 میلیارد آن به صورت آنی و 350 میلیارد طی ده سال بود را به امضا رساندند و این كشور در مجموع از بزرگترین خریداران سلاح های نظامی غربی و آمریكایی برای اهداف جنگ افروزانه خود محسوب می شود.
عربستان پیش از این نیز از اینكه ترامپ خواسته آنها و رژیم صهیونیستی درباره تحریم و تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران را اجابت كرده بود، استقبال كرده و ذوق زده شدند.
این گزارش می افزاید : وزارت خارجه بحرین هم اعلام كرد كه دولت این كشور از اعلام تصمیم آمریكا برای عدم تمدید معافیت های نفتی خریداران نفت ایران توسط «مایك پمپئو» وزیر خارجه آمریكا استقبال می كند .
بیانیه این اقدام ضد ایرانی را گامی ضروری و مهم برای مواجهه با ایران خواند و ادعا كرد كه سیاست های ایران امنیت و صلح در منطقه را تهدید می كند.
رژیم آل خلیفه پیش از این نیز به تأسی از سعودی ها از اقدام آمریكا علیه سپاه پاسداران ایران حمایت كرده بود.
خاورم**9366**1651

سرخط اخبار جهان