۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83288592
T T
۰ نفر
8 هزار میلیارد ریال بریكت گرم از هرمزگان به خارج صادر شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل كارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت: پارسال بیش از 500 هزار تن بریكت گرم تولیدی در این كارخانه به ارزش هشت هزار میلیارد ریال صادر شد.

به گزارش ایرنا، مرتضی یزدخواستی روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: محموله های بریكت گرم تولیدی این كارخانه از بندر شهید رجایی به مقصد كشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
وی افزود: تكنولوژی تولید بریكت گرم برای نخستین بار در كشور، سومین كشور در خاورمیانه و نهمین كشور در دنیا در اختیار كارخانه صبا فولاد خلیج فارس است.
یزدخواستی از جمله مهمترین ویژگی های صادراتی بریكت گرم را كاهش هزینه بیمه و حمل و نقل آسان آن عنوان كرد و گفت: امسال نیز یك محموله بریكت گرم به وزن 35 هزار تن و به ارزش 8 میلیون دلار از بندر شهید رجایی به مقصد كشور‌های اروپایی صادر شده است.
به گزارش ایرنا، بریكت آهن اسفنجی محصولی است كه در فرآیند بریكت سازی از آهن اسفنجی تولید شده و در بسیاری از واحدهای فولادسازی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
فرآیند بریكت­سازی آهن اسفنجی با توجه به دمای آهن اسفنجی ورودی به ماشین بریكت زنی، به دو گروه بریكت سازی سرد و بریكت سازی گرم تقسیم بندی می­شود.
بریكت گرم آهن اسفنجی (HBI) محصولی است كه در فرآیند بریكت سازی از آهن اسفنجی گرم (HDRI) و در دمای بیش از C650 تولید می شود.
این نوع بریكت شناخته شده ترین محصول جهت حمل و نقل آسان و ایمن آهن اسفنجی در سطح جهان به شمار می رود.
تولید بریكت گرم برای نخستین بار در كشور در كارخانه صبا فولاد خلیج فارس در سال 1396 آغاز شد.
ظرفیت كارخانه صبا فولاد خلیج فارس سالانه تولید یك میلیون و 500 هزار تن بریكت گرم است.
این كارخانه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 كیلیومتری غرب بندرعباس واقع است.
ساخت كارخانه صبا فولاد خلیج فارس از سال 88 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 كیلومتری غرب بندرعباس آغاز شده و مدیریت آن بر عهده شركت بازرگانی صندوق بازنشستگی كشور است.
هرمزگان با سهم 10 درصدی، سومین تولیدكننده فولاد كشور است و صبا فولاد خلیج فارس نیز سومین كارخانه تولید فولاد در هرمزگان است.
7198/6048
۰ نفر