۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83287103
T T
۰ نفر
تغییر در نحوه برگزاری كنكور سراسری بررسی می شود

تهران- ایرنا- نایب رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشستی با برای بررسی تغییرات در نحوه برگزاری كنكور سراسری خبر داد گفت: این نشست امروز با حضور رییس مجلس،رییس كمیسیون آموزش و رییس سازمان سنجش كشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،«قاسم احمدی لاشكی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جلسه ای با حضور محمد رضا عارف رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات، كاظم جلالی رییس مركز پژوهش های مجلس ، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش، بیرانوندی رییس كمیته آموزش و پرورش كمیسیون آموزش با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای بررسی روند برگزاری كنكور در سال های آینده برگزار می شود.
وی افزود: روند برگزاری كنكور باید به گونه ای باشد كه برای داوطلبان استرس زا نباشد، نمونه آن برگزاری كنكور در برخی كشورهای اروپایی است كه یك آزمون برای كسب حداقل نمره عمومی و آزمون دیگری برای كسب حداقل نمره تخصصی برگزار می كنند و نمرات آزمون دو سال اعتبار دارد.
احمدی لاشكی اظهار داشت: در این شرایط استرس و فشار به داوطلبان كم شده و آنان با خیال راحت تر برای كنكور برنامه ریزی می كنند
وی در مورد وضعیت كنكور سراسری برای سیل زدگان گفت: قرار است در این جلسه تصمیم گیری شود كه آیا به داوطلبان در مناطق سیل زده سهمیه ای اختصاص داده می شود یا این كه كنكور به تعویق می افتد.
سیام**9121**1058 **2021**

سرخط اخبار علم و آموزش