۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 83286039
T T
۰ نفر

گام هاي بلند سربازان گمنام در هماورد اقتصادي

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 83286039
گام هاي بلند سربازان گمنام در هماورد اقتصادي

شيراز- ايرنا- 15 شعبان همزمان با سالروز ميلاد امام زمان (عج) به نام روز سربازان گمنام نامگذاري شده و فرارسيدن اين مناسبت، فرصتي براي مرور گوشه اي از تلاش هاي كاركنان وزارت اطلاعات براي تامين امنيت همه جانبه كشور از جمله استان فارس است.

به گزارش ايرنا، بسياري از فعاليت هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان فارس به دليل حساسيت ها مجال اطلاع رساني نمي يابد، فعاليت هايي كه دايره گسترده اي از امنيت در حوزه هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و ... را در بر مي گيرد و در سايه خنثي سازي تلاش هاي دشمنان است كه بستر امن براي توسعه و بالندگي فراهم مي شود.
در اين نوشتار، مروري مي شود بر فعاليت هاي اداره كل اطلاعات فارس در حوزه تامين امنيت اقتصادي؛ تنها اين برش كوتاه از كارنامه فعاليت ها نشان از آن دارد، كاركنان اين اداره كل سالي پر كار را پشت سرگذاشته اند.
آنگونه كه مديركل اطلاعات استان فارس در ارديبهشت 97 نويد داده بود، مدار حركت كاركنان اين اداره كل در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به نام 'حمايت از كالاي ايراني' نامگذاري شده بود، معطوف به توسعه امنيت سرمايه گذاران و رفع موانع توليد بود و در كنار آن، مبارزه جدي با مفاسد كلان اقتصادي سرلوحه اين فعاليت ها بود.
مروري بر اخبار فعاليت هاي اداره كل اطلاعات استان فارس نشان مي دهد كه مبارزه با اين مفاسد در حوزه هاي زمين خواري، فساد سازمان يافته در نهادهاي اقتصادي، سوداگران ارز و قاچاق كالا در سالي كه گذشت، به طور جدي در دستور كار بوده است.
از پايان فعاليت فساد مالي در شوراي اسلامي و شهرداري مرودشت گرفته تا شناسايي باندهاي قاچاق كه هر يك به نوعي به ريشه هاي اقتصاد و اعتماد عمومي آسيب مي زنند، در كارنامه فعاليت هاي اداره كل اطلاعات استان فارس در يك سال گذشته برجسته مي نماياند.
برخورد با برخي از باندهاي ارتشاء، اختلاس در ادارات و شهرداري‌ها، مبارزه با اخلالگران در بازار ارز و خودرو و محتكران كالا، جلوگيري از فرار مالياتي و قاچاق دارو، ممانعت از ورود گندم‌هاي آلوده به چرخه مصرف، مقابله با زمين‌ خواري و موارد متعدد ديگر بخشي از افتخارات و ثمرات اين مجاهدت‌هاي خاموش است.
يكي از حساس ترين اقدام ها، پرونده‌ شهرداري و شوراي شهر مرودشت بود كه در اين راستا، فعاليت هاي مرتبط با ارتشا توسط شهردار سابق، كاركناني از شهرداري و تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي اين شهر به همراه تعداد افراد ديگري توسط سربازان گمنام شناسايي شد و اين افراد براي مجازات به دستگاه قضايي سپرده شدند.
دستگيري معاون و كارشناس هماهنگي امور عمراني فرمانداري مرودشت و بخشدار مركزي اين شهرستان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) نشان از آن داشت كه مبارزه با فساد، هيچ خط قرمزي ندارد و فعاليت هاي مسئولان ادارات نيز زير ذره بين دستگاه اطلاعاتي است.
ستاد خبري اداره كل اطلاعات استان فارس در پي شناسايي و دستگيري اين افراد به اتهام مفاسد اقتصادي، اطلاعيه اي صادر كرد كه در آن از اعتماد عميق مردم به فرزندان خود در اين اداره كل قدرداني شده است.
اداره كل اطلاعات فارس در اين اطلاعيه اطمينان داد كه بيش از پيش اقدامات خلاف قانون در عرصه‌ اقتصادي را رصد و با اخلالگران اين عرصه مقابله‌ قانوني خواهد كرد.
دستگيري 18 نفر از سرگروه ها و اعضاي فعال يك شركت هرمي كه در قالب كلاهبردارانه جديد با نام فايننشيال فعاليت مي كردند، از ديگر فعاليت هاي اداره كل اطلاعات فارس بود كه در ارتباط نزديك با اداره كل اطلاعات هرمزگان دنبال شد.
روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان فارس در اطلاعيه اي اعلام كرد: دستگيري اين افراد در راستاي صيانت از سياست هاي اقتصادي و جلوگيري از هر گونه اخلال در نظام اقتصادي كشور صورت گرفته و پرونده آنها براي رسيدگي، به مرجع قضايي ارجاع داده شده است.
همچنين در سالي كه گذشت، با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان فارس، چند باند فعال قاچاق سوخت شناسايي و 6 نفر از عوامل اصلي آن دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
قاچاقچيان با استفاده از جاسازي و افزايش ظرفيت باك اتوبوس ها، سوخت قاچاق را در مسير شيراز به زاهدان، ايرانشهر و بندر چابهار به فروش مي‌رساندند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) همچنين تعدادي از عوامل تهيه و فروش كارت هاي سوخت خودروهاي غيرفعال و اسقاطي به قاچاقچيان و كارگران جايگاه ها را شناسايي و دستگير كردند.
بر اساس تحقيقات به عمل آمده قاچاق حدود پنج ميليون ليتر سوخت نفت گاز خودروهاي ديزلي توسط اين باند اثبات شده است.
سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان فارس همچنين در اقدامات اطلاعاتي جداگانه اي، اعضاي 3 باند قاچاق سوخت در شهرستان هاي مرودشت، كازرون و لامرد را دستگير كردند.
بنا بر اعلام وزارت اطلاعات، ضربه به اين باند با هماهنگي مراجع قضايي صورت گرفت و 15 نفر از اعضاي اصلي اين شبكه دستگير شدند.
اين گزارش افزوده است: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد متهمان در مدت فعاليت خود بيش از 17 ميليون ليتر سوخت در قالب قاچاق و عرضه خارج از شبكه، جمع آوري و با همكاري دلالان از كشور خارج كرده اند.
همچنين سوء استفاده از سهميه سوخت تعاوني هاي روستايي، حواله سوخت كوره هاي آجرپزي، خودروهاي اسقاطي و تباني با برخي از جايگاه هاي سوخت از جمله شگردهاي اصلي اعضاي اين باند بوده است.
در پي اين دستگيري ها، وزارت اطلاعات به مفسدان اقتصادي هشدار داد فعاليت هاي مخرب و اخلال گرانه آن ها كه باعث بروز آسيب در بخش هاي مختلف اقتصاد كشور مي شود مورد رصد و پيگيري دقيق است.
مروري بر اين فعاليت ها نشان مي دهد كه در هماورد كنوني ايران و دشمنان ملت كه حول محور اقتصادي است، سربازان گمنام امام زمان (عج) با مجاهدت هاي خاموش در حال فراهم كردن بستر امن و آرام براي زندگي شهروندان كشور هستند.
2027/

سرخط اخبار استان‌ها