۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳
کد خبر: 83285031
T T
۰ نفر

2262 كودك مشكوك به تنبلی چشم در ری شناسایی شدند

۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳
کد خبر: 83285031
2262 كودك مشكوك به تنبلی چشم در ری شناسایی شدند

شهرری- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی ری گفت: 2 هزار و 262 كودك سه تا 6 سال در این شهرستان سنجش بینایی شد و از این تعداد 14 كودك مشكوك به تنبلی چشم برای دریافت خدمات تخصصی به مراكز درمانی معرفی شدند.

مینا رجایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح غربالگری چشم كودكان از مهرماه سال گذشته تاكنون در مهدكودك ها و مراكز درمانی انجام گرفت كه در مجموع 104 هزار و 816 نفر غربالگری بینایی شدند و 2 هزار و 262 كودك مشكوك شناسایی شدند.
وی تصریح كرد: تعداد كودكان مشكوك به تنبلی چشم نسبت به سال گذشته 9 و نیم درصد كاهش یافته كه این روند بیانگر آگاهی و هوشیاری خانواده ها در توجه به بینایی كودكانشان است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اینكه هدف از اجرای این طرح شناسایی كودكان مشكوك به تنبلی چشم و انواع بیماری‌های چشمی است، افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم كودكان سه تا 6 سال در سطح شهر و روستاهاهای ری انجام شد.
وی با بیان اینكه بهزیستی در راستای كاهش معلولیت ها، برنامه ها و فعالیت های متعددی را انجام می دهد، یادآور شد: 100 پایگاه غربال بینایی و همچنین 13پایگاه مربوط به حوزه غربالگری شنوایی در سطح شهرستان ری فعالیت می كنند.
رجایی به فعالیت‌های دیگر بهزیستی ری در حوزه غربالگری ژنتیك اشاره كرد و گفت: امسال 200 میلیون تومان یاری برگ غربالگری ژنتیك به بهزیستی اختصاص یافت تا در حوزه درمان و جلوگیری از تولد نوزادان معلول اقدام شود.
وی با بیان اینكه علائم اختلالات ژنتیكی به هنگام تولد مشخص نبوده و در دوران نوجوانی بروز پیدا می كند، عنوان كرد: زوج های جوان پیش از ازدواج در مشاوره های ژنتیك شركت كرده و اقدام به دادن آزمایش های ژنتیك كنند تا با این روش از تولد كودكان مبتلا به اختلالات ژنتیكی جلوگیری شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: تولد فرزند معلول سبب تحمیل هزینه های سنگین بر خانواده ها و دولت می شود كه با اجباری شدن غربالگری ژنتیكی پیش از ازدواج، از تولد كودكان معلول و ایجاد بار سنگین درمانی برای دولت و جامعه كاسته می شود.
به گزارش ایرنا، 18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با یك میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، كهریزك و حسن آباد و چهار بخش مركزی، كهریزك، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
6003/1970
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه