۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۰۶
کد خبر: 83284731
T T
۰ نفر
نخبه تبريزي: شركت ها و سازمان ها از استارت آپ ها هراس دارند

تبريز - ايرنا - جوان نخبه تبريزي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي كسب و كارهاي نوپا موسوم به «استارت آپ» گفت: شركت هاي بخش خصوصي و سازمان هاي دولتي در استفاده از خدمات «استارت آپ»ها دچار ترس و نگراني هستند، در حالي كه نخبگان بنيان گذار كسب و كارهاي نوپا توانمندي هاي بالاي در رفع نيازهاي داخلي و حركت به سمت خودكفايي دارند.

محمود پرنده، دانشجوي دكتري مهندسي فناوري اطلاعات دانشگاه تبريز و متولد 1370 كه به عنوان نخبه در عرصه فناورهاي ارتباطات و اطلاعات فعاليت دارد، موفق به تهيه اپليكشن، طراحي وبسايت و بنيانگذاري استارت آپ شده است؛ وي همچنين با مساعدت دوستان دانشجويش شركت فناوري اطلاعات راه اندازي كرده كه در مرحله دانش بنيان شدن قرار دارد.
اين جوان نخبه تبريزي روز شنبه در گفت و گويي با ايرنا شروع فعاليت هايش را از سال 1395 با كمك 2 نفر از دوستان اش اعلام كرد و افزود: هم اكنون 11 نفر در اين مجموعه در زمينه وبسايت نويسي و تهيه اپليكشن فعال هستند.
پرنده در مورد اپليكشن طراحي شده توسط او و دوستانش گفت: كاربرد اين اپليكشن كه يك سال روي آن تحقيق و كار پژوهشي كرده ايم، در زمينه سيستم حضور و غياب دانش آموزان، ثبت نمرات و فعاليت كلاسي دانش آموزان و در كل حذف سيستم كاغذي و ذخيره تمام اطلاعات دانش آموزان و ماندگاري دراز مدت آنهاست.
وي مزاياي اين اپليكشن را علاوه بر موارد ذكر شده براي مدارس، صرفه جويي در كاغذ و وقت و حفظ اسناد، صرفه جويي در وقت والدين و اطلاع آنها از وضعيت درسي و حضور و غياب دانش آموزان بدون مراجعه به مدرسه ذكر كرد و افزود: اولياي دانش آموزان نيز با نصب اين اپليكشن، تمام فعاليت هاي فرزندان شان را بدون حضور در مدرسه رصد مي كنند.
جوان نخبه تبريزي در مورد مزاياي اين اپليكشن در مقايسه با نمونه هاي خارجي گفت: مشابه اين نوع اپليكشن را قبلا هندي ها و چيني ها طراحي كرده اند، اما با سيستم آموزش و پرورش ما سازگار نيست و در ضمن نمونه طراحي شده شركت ما بسيار جامع و كامل است و قابليت ارتقا دارد.
پرنده، با بيان اينكه با اجراي اين اپليكشن تمام نمرات دانش آموز از هر نقطه اي قابل ثبت و ذخيره است، اظهار داشت: در نظر داريم سيستم سرويس مدارس را هم به آن اضافه كنيم تا والدين از خانه تا مدرسه تمام فعاليت هاي دانش آموز را رصد كنند.
وي زيرساخت هاي لازم براي اجراي اين اپليكشن را اينترنت و گوشي همراه دانست كه به آساني حتي در مدارس روستايي نيز قابل اجراست و افزود: قصد داريم امسال اپليكيشن طراحي شده مان را به صورت پايلوت در چند مدرسه اجرا كنيم كه در صورت موفقيت در تمام مدارس آذربايجان شرقي اجرا شود.
جوان نخبه تبريزي موانع و مشكلات فعاليت در عرصه «استارت آپ» ها را آشنا نبودن مديران و سازمان ها با فناوري هاي جديد اعلام كرد و گفت: دولتي ها هنوز نگاه سنتي دارند و به خاطر برخي قوانين دست مان بسته تر است و بخش خصوصي هم به خاطر برخي قوانين هنوز اعتماد كاملي به استارت آپ ها ندارند.
وي افزود: يكي ديگر از مشكلات استارت آپ ها در مسير رشد، مقوله رزومه و اعتماد شركت هاست، در حالي كه اين فناوري نوپاست و هنوز آن چنان شناخته شده نيست، با اين حال در آينده بسيار نزديك تمام فعاليت ها به تصرف استارت آپ ها در مي آيد.
پرنده، در مورد طرح هاي ديگر نيز گفت: طرحي براي آلودگي هوا و سيستم پاركومتر داشتيم كه به دليل گران بودن سنسورها براي نصب و پايش داده ها، براي اجرايي شدن آن نيازمند حمايت نهادهاي دولتي همچون شهرداري هستيم.
6132/518

سرخط اخبار استان‌ها