۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۱۶
کد خبر: 83283871
T T
۰ نفر
كمیسر سازمان ملل از محاكمه ناعادلانه زندانیان بحرینی ابراز نگرانی كرد

تهران -ایرنا- «میشل باچله» كمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در بیانیه ای نسبت به محاكمه دسته جمعی و ناعادلانه شماری از زندانیان در بحرین ابراز نگرانی كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه كمیسر عالی سازمان ملل متحد آمده است: نگرانی های بسیاری در خصوص محاكمه زندانیان كه براساس معیارهای عادلانه بین المللی محاكمه نمی شوند، وجود دارد.
وی افزوده است: گزارش ها حاكی از شكنجه برخی متهمان است و بسیاری از متهمان در دادگاه به صورت غیابی محاكمه و علیه آن ها حكم صادر شده است.
باچله با ابراز نگرانی از رأی دادگاه علیه 139 نفر كه 138 نفر از آن ها سلب تابعیت شدند، هشدار داده است. این اقدام مقام های بحرینی عواقب وخیمی بر زندگی متهمان و خانواده های آن ها از جمله محرومیت از دریافت خدمات درمانی، آموزشی و آزادی در رفت و آمد خواهد داشت.
این مقام سازمان ملل متحد همچنین از مقام های بحرینی خواسته است تا اجازه تحقیق درخصوص نقض حقوق زندانیان در این كشور بدهند.
كمیسر سازمان ملل متحد در پایان بیانیه از بحرین خواسته است تا در قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم و افراطی گری اصلاحاتی انجام دهند تا با معیارهای بین المللی حقوق بشر مطابقت پیدا كند.
به گزارش ایرنا، رژیم آل خلیفه روز گذشته (چهارشنبه) در ادامه اقدامات خصمانه علیه مردم بحرین و در تازه‌ ترین احكام قضایی، 69 شهروند بحرینی را به حبس ابد محكوم و تابعیت 138 نفر دیگر را سلب كرد.
براساس این گزارش، دادگاه‌های رژیم بحرین 69 شهروند را به زندان ابد ، 39 تن دیگر را به تحمل 10 سال حبس و 23 نفر را به تحمل 7 سال زندان محكوم كردند.
همچنین این دادگاه‌ها، تابعیت 138 نفر از شهروندان بحرینی را سلب كرد.
این درحالیست كه خانواده‌های افراد بازداشت ‌شده اعلام كردند كه فرزندان آنها برای اعتراف تحت شكنجه‌های شدید قرار گرفته‌اند.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.
مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی كارآمدن نظامی منتخب در كشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاكنون ده ها كشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
رژیم آل خلیفه صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت كرده است.
همچنین سازمان عفو بین‌الملل پیش تر در گزارشی اعلام كرد كه سركوب آزادی بیان در بحرین بصورت گسترده ادامه دارد.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سركوب مخالفان محكوم كرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این كشور شده‌ است.
شبك**9365**1392
۰ نفر