۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83282084
T T
۰ نفر

مردی كه یكباره صاحب 220 فرزند شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83282084
مردی كه یكباره صاحب 220 فرزند شد

بجنورد- ایرنا- یك نیكوكار بجنوردی با پذیرش حمایت از 220 یتیم در خراسان شمالی، سایه خود را بر سر آنان گسترد و ركورددار این امر خیر در میان خیران این استان شد.

به گزارش ایرنا؛ این شهروند نوعدوست كه عضو هیات علمی یكی از دانشگاه های تهران است 6 ماه پیش همكاری خود را با كمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز كرده و اكنون ماهانه 220 میلیون ریال برای حمایت از این یتیمان می پردازد.
این خیر دانشگاهی، با پرهیز از معرفی خود، با بیان اینكه به تازگی با طرح اكرام ایتام این نهاد آشنا شده، این امر را ناشی از عنایت خداوند به خود خواند و افزود: این طرح از برنامه های موثر كمیته امداد برای كمك به ایتام و ایجاد رابطه عاطفی با آنان است.
معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نیكوكار بجنوردی، علاوه بر حمایت از كودكان یتیم در طرح محسنین نیز مشاركتی فعال دارد و در صورت معرفی افراد نیازمند دیگر، از حمایت مادی و معنوی از آنان دریغ نمی كند.
محمود بادله افزود: وی علاوه بر واریز ماهانه یك میلیون ریال به حساب 220 كودك یتیم، به خانواده های دارای مشكل در حوزه درمانی نیز كمك های فراوانی داشته كه تنها در یك مورد 240 میلیون ریال هزینه درمان یكی از خانواده های نیازمند را پرداخت كرده است.
وی گفت: هم اینك در این استان 24 هزار و 419 حامی، ایتام زیر پوشش كمیته امداد را تحت حمایت دارند كه 2 هزار و 331 نفر آنها در سال گذشته جذب شده اند.
بادله اظهار داشت: از مجموع حامیان استان هفت هزار و 615 نفر بومی هستند و مابقی از خارج استان و كشور حمایت از فرزندان زیر پوشش این نهاد را برعهده دارند.
وی حداقل پرداختی ماهانه بابت حمایت از هر یتیم را 500 هزار ریال عنوان كرد و افزود: حامیان سال گذشته افزون بر 200 میلیارد ریال به ایتام این استان كمك كرده اند.
معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد خراسان شمالی شمار ایتام زیر پوشش این نهاد را 6 هزار و 287 نفر عنوان كرد و افزود: از مجموع فرزندان زیر پوشش این نهاد سه هزار و 171 نفر از ایتام و 2 هزار و 780 نفر از فرزندان محسنین، دارای حامی هستند.
بادله گفت: در این میان 17 یتیم و 319 نفر از فرزندان محسنین تاكنون از حمایت حامیان بی بهره مانده اند.
به گزارش ایرنا؛ هم اكنون 33 هزار خانواده با جمعیت 53 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات كمیته امداد هستند كه بیش از 47 درصد آنان در مناطق محروم سكونت دارند.
6 هزار و 500 نفر از افراد زیر پوشش كمیته امداد، فرزندان یتیم و محسنین، 17 هزار نفر زنان سرپرست خانوار و 30 هزار نفر نیز سالمندان هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و به لحاظ شاخص درآمدی، در شمار آخرین استان های كشور است.
ط/5132

سرخط اخبار استان‌ها