۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83278762
T T
۰ نفر
مقام تركيه:اقدامات آمريكا مشكلات فلسطين را تشديد كرده است

تهران - ايرنا - رئيس مركز مطالعات راهبردي وزارت امور خارجه تركيه ضمن انتقاد از اقدامات اخير آمريكا در قبال فلسطين، آن را عامل تشديد مشكلات و آسيب به روند صلح دانست.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از شبكه تي ار تي، 'افق اولوتاش'، طي سخناني در نود و نهمين شوراي پارلماني ناتو در آنتاليا گفت: اقدامات يك‌جانبه آمريكا در قبال فلسطين نه تنها راه حلي را ارائه نداده، بلكه موجب دامن زدن به مشكلات شده و به روند صلح آسيب رسانده است.
وي با بيان اينكه شاهد تشديد راديكاليسم در سياست اسرائيل در موضوع راهكار دو دولتي هستيم، افزود: اقدامات ترامپ بر احتمال برقراري صلح در منطقه سايه افكنده و اتحاديه اروپا نيز در يافتن راه حل براي اين بحران‌ منفعل و خنثي عمل كرده است.
اولوتاش خاطرنشان كرد: تكه تكه شدن جغرافياي فلسطين پيامدي‌هاي منفي از جمله تجزيه سياسي به دنبال مي آورد و وخيم‌ شدن اوضاع اقتصادي در مناطق تحت اداره فلسطين نيز تاثير منفي در روند مذاكرات دارد.
گفتني است دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريكا روز 6 دسامبر 2017 اعلام كرد كه قدس اشغالي را پايتخت اسرائيل مي‌داند و دستور سفارت انتقال ايالات متحده از تل‌آويو به قدس را صادر كرد.
ترامپ روز 25 مارس 2019 نيز در ديدار با بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در كاخ سفيد فرمان 'به رسميت شناختن حاكميت اسرائيل بر بلندي هاي جولان' توسط ايالات متحده آمريكا را امضا كرد.
جامعه جهاني اقدام يكجانبه و غيرقانوني دولت آمريكا براي 'به رسميت شناختن حاكميت اسرائيل بر بلندي‌هاي جولان' را محكوم كردند.
اسرائيل، بلندي‌هاي جولان را در جريان «جنگ شش روزه» سال 1967 اشغال و در سال 1981 انضمام آن به خاك خود را اعلام كرد، اما اين اقدام از سوي جامعه جهاني به رسميت شناخته نشده است.
خاورم**1211**1144

سرخط اخبار جهان