۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۳
کد خبر: 83273164
T T
۰ نفر
چهل سالگی انقلاب اسلامی حاصل پیوند عمیق با قرآن است

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران را حاصل پیوند عمیق آن با قرآن دانست و گفت: در گام دوم نیز این انس و پیوند وسیع تر و عمیق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا سید عباس صالحی عصر روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در مصلای امام خمینی ( ره) با تبریك اعیاد شعبانیه با اشاره به جایگاه و منزلت قرآن در نزد مسلمانان، از این كتاب آسمانی به عنوان چراغ راه و هدایت بشر بسوی معبود و همچنین عامل پیوند و تشكیل امت واحده یاد كرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اتفاقات فراوان در چهل سال انقلاب اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: رسیدن مسابقات بین المللی قرآن به ایستگاه سی و ششم یكی از این اتفاقات به شمار می آید.
صالحی همچنین تربیت دهها هزار حافظ كل قرآن و بیش از یك ملیون حافظ اجزای قرآن كریم همراه با ایجاد یكهزار مركز و محل آموزش قرآن و فراگیری آن و تولید و انتشار صدها پایان نامه قرآنی و... را از دیگر دستاوردهای قرآنی كشور در طول این چهل سال عنوان كرد.
وی همچنین اظهار داشت: در ادبیات قرآن، انسان سه رستاخیز دارد كه آشناترین و مشهورترین آن رستاخیز پایانی یا قیامت كبری است.
صالحی همچنین از تشكیل امت واحده بعثت پیامبر (ص) و كامل شدن انسان و كتاب بعنوان دیگر رستاخیزها یاد كرد.
وی با اشاره به ویژگی های بعثت پیامبر (ص)، همراهی و همتایی كتاب و انسان كامل را بعنوان مهم ترین ویژگی بعثت پیامبر (ص) برشمرد.
به گفته وی، ویژگی انفجار نور این بود كه انسان و كتاب كامل پا به پای هم از آغاز بعثت آمده و همچنان ادامه دارد.
عضو كابینه دولت دوازدهم، انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را بعنوان سه ضلع ویژگی دوم در خصوص قرآن و انسان نام برد و گفت: جامعه و ساخت و ساز تمدن را قرآن تشكیل داد و به دنبال آن انسانها را برای الگوگیری و بعنوان چراغ راه بودن این كتاب دعوت كرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: تراكم معنوی و وجودی با بعثت انبیاء درمرحله اول و با بعثت پیامبر اكرم(ص) در مرحله دوم به یك گستره عظیم تبدیل شده است، بعثت رسول اكرم(ص) همتای انسان و كتاب كامل است، در بعثت انبیاء گذشته كتاب بعد از نبی و در حاشیه بود و به مرور در مسیر نبوت كتاب حاصل می شد.
صالحی تاكید كرد: در نقطه مقابل سایر انبیا در بعثت پیامبر اكرم(ص) انسان و كتاب كامل پا به پای هم آمده اند و از همان آغاز بعثت پیامبر اكرم(ص) با كتاب آمد و به عنوان یك ویژگی بزرگ در این دوره محسوب شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: انقلاب اسلامی ایران نیزهمانند انبساط سلولی نهضت پیامبر(ص) است، این اتفاق بزرگ تا دوره ظهور و رستاخیز كبری حركت می كند، انقلاب اسلامی ایران كه اكنون در آن هستیم پیوند وسیعی با قرآن كریم داشت، رهبران این انقلاب آمیخته و عجین با متن‌ و‌ معارف قرآن كریم بودند، همانطور كه شاهدهستیم رهبر معظم انقلاب خود یكی از مفسران قرآن كریم ازهمان ابتدای انقلاب بوده و هست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی كشور یادآورشد: مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران كه به ایستگاه سی و ششم خود رسیده است یكی از این تحولات قرآنی است و فرصتی است كه این انقلابی را كه با قرآن آغاز شده است با قرآن همراهی كند و به پیش برود.
به گزارش ایرنا سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم عصر چهارشنبه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزرای آموزش و پرورش و اطلاعات، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از فعالان و قاریان قرآنی از ۸۳ كشور در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز شد.
این دوره از مسابقات با برگزاری برنامه های مختلف قرائت و حفط قرآن تا یكشنبه 25 فروردین ماه 98 ادامه داشته و با معرفی برگزیدگان و تجلیل از آنها به پایان می رسد.
فراهنگ **1355**3009
۰ نفر