۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83266124
T T
۰ نفر

لاوروف: معامله قرن به بن بست منتهی می شود

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83266124
لاوروف: معامله قرن به بن بست منتهی می شود

مسكو - ایرنا - وزیر امور خارجه روسیه طرح معامله قرن آمریكا برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسراییل را مسیری خواند كه در انتها به بن بست می رسد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سرگئی لاوروف كه راهی مصر شده است در گفت وگو با روزنامه الاهرام افزود: بدون اجرای اصل دوحكومت برای حل مساله فلسطین، دستیابی به راهكار پایدار و تحقق صلح و آرامش در منطقه امكان پذیر نیست.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه این را هم گفت كه آمریكا هنوز جزییات معامله قرن را برای طرف روسی تشریح نكرده است.

** مخالف تبدیل سوریه به میدان رویارویی بازیگران منطقه ای هستیم
لاوروف در پاسخ به سوالی درخصوص موضع مسكو درباره حملات هوایی اسراییل به خاك سوریه نیز گفت: كشورش مخالف تبدیل شدن سوریه به میدان رویارویی بازیگران منطقه ای است.
وی گفت كه روسیه در تماس با طرف های مربوطه بر اهمیت جلوگیری از تشدید تنش ها و وخامت اوضاع در سوریه تاكید دارد و معتقد است كه تشدید تنش ها پیامدهای منفی نه فقط برای همسایگان سوریه بلكه برای كل منطقه به همراه خواهد داشت.
لاوروف خاطرنشان كرد به همین دلیل كشورش تلاش های گسترده ای برای تثبیت اوضاع در مناطق جنوب و جنوب غربی سوریه كرده است.

**بحران لیبی بر اثر مداخله ناتو بوجود آمد
لاوروف درباره تشدید تنش ها در لیبی نیز گفت كه بحران فرسایشی لیبی بر اثر مداخله نظامی ناتو بوجود آمد و این كشور را به هرج و مرج كشاند.
وی تصریح كرد: بر اثر مداخله نظامی ناتو هرج و مرج بر لیبی حاكم شده و این كشور به منبع بی ثباتی و پناهگاه تروریستی در منطقه تبدیل شد.
لاوروف در ادامه خاطرنشان كرد كه روسیه از تلاش های نماینده ویژه دبیر كل سازمان ملل در لیبی حمایت می كند و امیدوار است كنفرانسی كه قرار شده برای حل مساله لیبی برگزار شود به پیشبرد روند حل و فصل بحران این كشور كمك كند.
گفتنی است، لاوروف در سفر به مصر قرار است با مقام های این كشور درخصوص موضوعات مختلف همكاری های دو كشور ازجمله در عرصه مبارزه با تروریسم، موضوعات منطقه ای و برقراری كامل پروازها بین روسیه و مصر گفت وگو كند.
اروپام*391*1346**

سرخط اخبار جهان