۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶
کد خبر: 83259567
T T
۰ نفر

كوبا و چین به دنبال تقویت همكاری در تولید دارو هستند

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶
کد خبر: 83259567
كوبا و چین به دنبال تقویت همكاری در تولید دارو هستند

تهران - ایرنا - یك مقام عالیرتبه كوبا گفت ، هاوانا و پكن با تمدید تفاهم نامه همكاری بیولوژی ، به دنبال تقویت همكاری راهبردی در زمینه بیوتكنولوژی و تولیدات دارویی در سال های آینده هستند.

'میدا موری'، معاون گروه تجاری 'بیو كوبا فارم'، پس رایزنی دو روزه با مقامات چین، به خبرگزاری 'شین هوا' گفت ، كوبا و چین تفاهم نامه ای را كه برای اولین بار در سال 2004 میلادی و بر مبنای همكاری راهبردی بیولوژی بین خود امضا كرده بودند برای پنج سال دیگر تمدید كردند.
كارشناسان دو كشور طی دو روز 28 و 29 ماه مارس مصادف با 8 و 9 فروردین ماه جاری، دهمین نشست كار گروه مشترك بیولوژی خود را در هاوانا برگزار كردند كه این نشست از سوی كمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین و شورای دولت كوبا برنامه ریزی و هدایت می شود.
در این نشست توافقنامه های جدید همكاری بین كوبا و چین امضا و تفاهم نامه بیوتكنولوژی بین دو كشور به مدت پنج سال دیگر تمدید شد.
به گفته موری، این توافقنامه ها باید مجوز ثبت و توسعه مشترك طرح های نوینی را داشته باشد كه هدف شان، درمان سرطان، بیماری های خود ایمنی، سیستم مركزی اعصاب و پزشكی قلب (كاردیولوژی) است.
وی افزود، شركت بیو كوبا فارما ، سازمانی است كه تلاش های ملی در زمینه بخش بیومدیكال برای تولید دارو و تجهیزات پزشكی را مدیریت و هماهنگ می كند و در حال حاضر، بیش از 100 پژوهش و پروژه توسعه ای را در دست اجرا دارد كه 20 مورد از آنها در مراحل مختلف در اختیار همتایان چینی قرار دارد.
موری خاطر نشان كرد، با وجود چالشی به نام غلبه بر موانع نظارت و كنترل، همكاری دو كشور كوبا و چین باعث حضور قوی تر در صحنه بین المللی خواهد شد.
آساق**1088**1104**
۰ نفر