۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83256890
T T
۰ نفر

مجري طرح گندم كشور:

ميزان گندم توليدي كشور مطلوب است

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83256890
ميزان گندم توليدي كشور مطلوب است

تهران- ايرنا- مجري طرح گندم كشور، ميزان گندم توليدي امسال را در اكثر استان هاي كشور مطلوب ارزيابي كرد و گفت:بارندگي امسال به نفع كشت ديم گندم در استان هاي مختلف كشور خواهد بود.

«اسماعيل اسفنديارپور» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، ترسالي را براي بخش كشاورزي و توليد گندم مثبت ارزيابي كرد و ادامه داد: بارش هاي شديد در استان هاي جنوبي كشور در شرايط فعلي موجب توقف برداشت گندم شده است.
وي بر اين باور است كه بارندگي امسال به نفع كشت ديم گندم در استان هاي مختلف كشور خواهد بود، زيرا بطور مثال استان خوزستان داراي 163 هزار هكتار اراضي ديم گندم است.
اين مقام مسئول اضافه كرد: برداشت گندم از 25 اسفندماه سال 97 از قلعه گنج استان كرمان و بوشهر آغاز شده است.
به گزارش ايرنا، پيش از اين وزارت جهاد كشاورزي توليد گندم امسال را بيش از 14 ميليون تن برآورد كرده بود.
اسفنديار پور با اشاره به خسارت وارد شده به محصولات گندم،جو و كلزا بر اثر سيل استان گلستان و استان هاي جنوبي كشور گفت: تا زماني كه آب در استان هاي سيل زده نشست نكند، امكان اعلام ميزان خسارت هاي وارده به بخش كشاورزي مشخص نيست.
به گفته مجري طرح گندم، ستاد مديريت بحران وزارت كشور در صورت برآورد، خسارت هاي بخش كشاورزي را اعلام مي كند.
اسفنديارپور بيشترين ميزان خسارت كشاورزي را مربوط به آق قلا، گميشان و بندر تركمن در استان گلستان برشمرد و گفت: اراضي كشاورزي بر سر آبراه ها و زمين هاي پست خسارت ديده اند.
به گزارش ايرنا، بارش هاي سنگين روزهاي گذشته موجب وقوع سيل در برخي نقاط كشور مانند استان هاي گلستان، مازندران، فارس، لرستان و كهگيلويه و بويراحمد شده است.
اقتصام**9186**2021**