۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۳۵
کد خبر: 83248240
T T
۰ نفر

رودخانه قره سو در غرب گلستان طغيان كرد

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۳۵
کد خبر: 83248240
رودخانه قره سو در غرب گلستان طغيان كرد

گرگان - ايرنا - ناتواني رودخانه قره سو در هدايت حجم بالاي سيلاب هاي وارده به اين منطقه سبب شد اين رودخانه در محدوده استحفاظي شهرستان بندرتركمن در چندين نقطه طغيان كند.

فرماندار بندرتركمن روز دوشنبه با اعلام اين خبر به ايرنا گفت: تا ظهر امروز شرايط عادي بر قره سو حاكم بود اما با افزايش آب هاي وارده از رودخانه هاي زيارت و مياندره، اين رودخانه در چند نقطه مانند سه راهي قره تپه و پل نياز آباد طغيان كرد و جاده حاشيه آن به زير آب رفت.
الياس هيوه چي گفت: متاسفانه در برخي از نقاط رودخانه شاهد سر ريز شدن آب به سوي اراضي زراعي هستيم كه عوامل مديريت بحران شهرستان با تجهيزات سخت افزاري و راهسازي در حال رفع اين مشكل هستند.
شاخه اصلي رودخانه قره سو از ارتفاع 2900 متري كوه‌هاي اسب چر، سوس و قزيمان سرچشمه مي‌گيرد و بعد از پيمودن مسير طولاني و پيوستن چشمه‌سارها و شاخه‌هاي فرعي به نام رودخانه باغشاه و كمي پايين‌تر به نام گرماب دشت سرانجام با ساير شاخه‌هاي فرعي، قره سو را تشكيل مي‌دهد.
اين رود از يك سو مهم‌ترين منبع تغذيه‌كننده خليج گرگان بوده و از سوي ديگر يكي از مراكز عمده تكثير انواع ماهيان استخواني نظير ماهي كلمه، ماهي سفيد، سيم، كپور و كفال است.
7333/3091

سرخط اخبار استان‌ها