۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱
کد خبر: 83244031
T T
۰ نفر
كشاورز پیام روز ملی هنرهای نمایشی را امضاء كرد

تهران - ایرنا - پیام روز ملی هنرهای نمایشی با حضور مسئولان این حوزه در منزل «محمدعلی كشاورز»، هنرمند پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون امضاء شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از اداره كل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام كرمی، مدیر كل هنرهای نمایشی در دیدار با محمدعلی كشاورز، پیام خود به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی را امضاء كرد.
در این ملاقات پوستر روز ملی هنرهای نمایشی در سال 98 نیز توسط این هنرمند نام آشنای كشور رونمایی شد.
در این دیدار مدیركل هنرهای نمایشی با جویا شدن احوال استاد كشاورز، گفت: هرچقدر زمان می‌گذرد ما بیشتر متوجه می‌شویم كه چقدر به حضور، انرژی، لبخند و توصیه‌های امثال شما هنرمندان نیازمند هستیم.
شهرام كرمی ادامه داد: نسل شما بزرگواران به هنرهای نمایشی ایران غنا و هویت بخشیده و این بنا مدیون ستون‌های محمكی است كه امثال شما پی‌ریزی كرده اند.
وی همچنین به ثبت روز ملی هنرهای نمایشی از سال 96 در تقویم رسمی كشور اشاره كرد و افزود: همانطور كه اطلاع دارید هفتم فروردین با 27 مارس برابر است و از سال 1961 در تقویم میلادی به عنوان روز جهانی تئاتر شناخته می‌شود.
او ادامه داد: چند سالی است كه تلاش شده این روز با مولفه‌های ملی و ایرانی پاس داشته شود ازاین رو افتخار ما است كه پیام روز ملی هنرهای نمایشی در سال 1398 از سوی فردی چون شما برای خانواده تئاتر صادر شده است.
مدیر كل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری كرد كه نوروز 98 آغازی برای اتفاقات خوب در عرصه تئاتر باشد.
درادامه این دیدار محمدعلی كشاورز نیز با ابراز خرسندی از ثبت روز ملی هنرهای نمایشی، گفت: باید اینگونه اتفاق‌ها را به فال نیك گرفت‌ تا تئاتر به مردم بیشتر نزدیك شود.
این هنرمند پیشكسوت كشور تاكید كرد: امروز تئاتر در سراسر ایران باید با نگاه شكوفای جوانان، بالنده و پویا شود.
او افزود: نخستین توصیه ام به بچه‌هایی كه به خانواده تئاتر می‌پیوندند نجابت داشتن است، مسئله دوم مطالعه درست و خوب ادبیات این مملكت است. نكته دیگر این است كه باید جای جای مملكت‌شان را ببینند و بشناسند و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند.
بازیگر سریال پدر سالار ادامه داد: ما نباید صرفاً به كسانی كه پیش از این بوده‌اند بسنده كنیم، باید جوانان دست به قلم را دید و از آن‌ها خواست كه از مسائل مختلف انسانی سخن بگویند. بچه‌های جوانی كه تئاتر كار می‌كنند به هنر این مملكت بدهكارند و باید نویسندگانی خوب، بازیگرانی خوب، كارگردانانی خوب و طراحانی خوب باشند چون منبعی غنی از ادبیات در دسترس‌شان است كه می‌توانند به مدد آن، مردم را به سالن‌های تئاتر بكشانند. مطمئن باشند اگر این گونه تلاش و كوشش كنند دولت هم به آن‌ها كمك خواهد كرد.
در این ملاقات كه به بهانه امضای پیام روز ملی هنرهای نمایشی و رونمایی از پوستر این رویداد اتفاق افتاد، حمید نیلی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز حضور داشت.

** روزملی هنرهای نمایشی در یك نگاه

به گزارش ایرنا، امروز خوشبختانه به همت جوانان پرشور و هنرمندان راستین كشورمان هنر نمایش سربلند، سر از تاریخ این هنر در آورده و آنچه را كه نسل های پیشین كاشته اند با پایبندی به فرهنگ ملی و بكارگیری دانش و فنون هنری به خوبی درو می كنند و خاك صحنه از تن پیشینیان می روبند.
هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است تا هنرمندان تئاتر بدانند با همه انسان های جهان در ارتباط هستند.
هر سال به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر، به انتخاب موسسه بین المللی تئاتر، یكی از هنرمندان شاخص هنر نمایش، پیام این روز می نویسد.
پیام روز ملی هنرهای نمایشی نیز هر سال توسط یك هنرمند پیشكسوت این عرصه نوشته و امضا می شود. جمشید مشایخی بازیگر پیشكسوت سینما، تئاتر پیام سال 97 را نوشت.
سال گذشته، علی نصیریان دیگر هنرمند پیشكسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پیام روز ملی هنرهای نمایشی را نوشت.
پیام روز جهانی تئاتر در سال 2018 اما متفاوت از سال قبل بود و موسسه بین المللی تئاتر به جای یك پیام، پنج پیام را از نقاط مختلف جهان به مناسبت روز جهانی تئاتر منتشر كرد.
«رم گوپال بجاج» از هند، «مایا زبیب» از لبنان،‌ «سایمون مك‌برنی» از انگلیس، «سابینا برمَن» از مكزیك و «ویر ویر لایكینگ» از ساحل عاج، پنج هنرمندی بودند كه به مناسبت روز جهانی تئاتر پیام های جداگانه دادند.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **
۰ نفر