۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۳۳
کد خبر: 83244004
T T
۰ نفر

جاده هاي كردستان لغزنده است

۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۳۳
کد خبر: 83244004
جاده هاي كردستان لغزنده است

سنندج - ايرنا - فرمانده پليس راه كردستان گفت: با توجه به وجود بارندگي در تمامي محورهاي استان از شب گذشته تاكنون، معابر و جاده ها لغزنده است و رانندگان بايد با احتياط حركت كنند.

سرهنگ عيسي گوهري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با وجود يخزدگي و لغزندگي سطح جاده ها تردد در محورهاي استان بدون هيچ محدوديتي در جريان بوده و انتظار مي رود رانندگان با نهايت دقت و سرعت مطمئنه در محورها حركت كنند.
وي افزود: يخزدگي و لغزندگي در گردنه هاي استان و محورهاي روستايي كه در كوهپايه ها واقع شده اند بيشتر از ساير نقاط بوده و به همراه داشتن زنجير چرخ لازمه عبور و مرور در جاده هاي كردستان است.

** برف پديده حاكم در جاده هاي كردستان است
رئيس مركز مديريت راه هاي اداره كل راهداري، حمل و نقل جاده اي كردستان هم با اشاره به اينكه بارش برف در برخي مناطق مرتفع استان وجود دارد افزود: هم اكنون اين پديده در محورهاي منتهي به شهرستان هاي كامياران، سقز، كردنه ژالانه سروآباد و دهگلان بيشتر از ساير نقاط است.
دانش زندي اظهار داشت: برخي محورها از جمله جاده هاي منتهي به مريوان، سروآباد و دهگلان نيز برف و باران گزارش شده و گردنه صلوات نيز شاهد برف و كولاك است.
وي اضافه كرد: وي اضافه كرد: راهداران استان به منظور جلوگيري از حوادث احتمالي از ساعت شب گذشته و بامداد امروز اقدام به نمك پاشي مسيرها كرده اند و اكنون نيز در حال تيغ زني جاده ها هستند.
راهداران استان كردستان در طرح زمستاني بيش از هشت هزار و 500 كيلومتر از راه هاي استان را تحت پوشش قرار مي دهند كه شامل يك هزار و 900 كيلومتر در مسيرهاي بين شهري و 6 هزار و 600 كيلومتر در راه روستايي است.
استان كردستان در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و هر سال بارش باران در اين استان از اوايل پاييز شروع مي شود.
همچنين جاده هاي بين شهري اين استان داراي 38 گردنه برفگير و جاده هاي روستايي نيز داراي 66 گردنه برفگير است.
7349 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها