۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۰۵
کد خبر: 83242855
T T
۰ نفر
90 هزار راس دام زنده طی دو روز آینده وارد كشور می شود

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: 90 هزار راس دام سبك زنده پنجشنبه و جمعه هفته جاری از طریق بندر شهید رجایی برای جبران كسری گوشت قرمز وارد كشور می شود.

به گزارش ایرنا، محمد امامی امین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای كنترل و جلوگیری از قاچاق دام زنده، طرح شناسنامه دار كردن احشام در دستور كار قرار گرفته است.
وی با بیان اینكه یك میلیون راس دام سبك در استان تهران وجود دارد، تصریح كرد: متاسفانه عده ای دلال منافق صفت برای لطمه زدن به اقتصاد ایران، اقدام به قاچاق دام زنده از كشور می كنند.
امامی امین اظهار داشت: متاسفانه كشورهای عربی در این موضوع دخیل هستند، كشورهایی كه بغض، كینه و عداوت نسبت به جمهوری اسلامی دارند و به دنبال لطمه زدن به اقتصاد ایران هستند دام زنده را به دست همین دلالان با قیمت غیر واقعی خریداری و از كشور خارج می كنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تاكید كرد: این كشورها حاضر هستند كه به خود ضرر برسانند اما اقتصاد ایران را در فشار و معرض آسیب قرار دهند.
وی به اقدامات انجام شده بابت كاهش قیمت مرغ در استان تهران اشاره و خاطرنشان كرد: علت گران شدن گوشت مرغ هم بررسی شد، متاسفانه استانداران استان های همجوار ابلاغ كرده بودند كه 20 درصد از تولیدات مرغداران در استان خود و به قیمت 11 هزار و 500 تومان توزیع شود تا برای مابقی مجوز صادرات دریافت كنند.
امامی امین ادامه داد: تولیدكننده ای كه قصد دارد 20 درصد گوشت مرغ خود را به قیمت 11 هزار و 500 تومان عرضه كند تا موفق به صادرات باقی تولیدات خود به استان های دیگر شود، مجبور به افزایش قیمت محصول خود می شود.
وی گفت: سه شنبه شب استاندار تهران با همین استانداران صحبت كرد چون خود این مجوزها یك رانتی شده و فساد ایجاد می كند، دولت هم به وزیر كشور دستور باطل كردن این مجوزها را صادر كرده است.
معاون استاندار تهران یادآورشد: تولید خود استان تهران پاسخگویی 20 درصد از نیاز این استان است و 80 درصد مابقی از استان هایی گلستان، مازندران و اراك تامین می شود.
وی اضافه كرد: به هر صورت در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار بنا شد 500 تن مرغ منجمد به قیمت 10 هزار و 500 تومان و 250 تن به نرخ 11 هزار و 500 تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه هایی زنجیره ای به صورت روزانه توزیع شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران به استقرار نیروهای تعزیرات حكومتی در میدان بهمن برای جلوگیری از فعالیت دلالان و تخلف در فروش اشاره كرد و گفت: توزیع این 750 تن در حالی كه است كه روزانه 600 تا 700 تن مرغ گرم به قیمت آزاد در میدان بهمن و نزدیك 300 تن در میدان پیروزی توزیع می شود.
وی تاكید كرد: اكنون با توزیع نزدیك دو هزار تن مرغ منجمد و گرم به صورت روزانه در بازار از این پس باید شاهد كاهش قیمت این محصول باشیم.
امامی امین با بیان اینكه مصرف روزانه مردم استان تهران به یك هزار تن می رسد، تقاضای بالای این روزها را به علت روزهای پایانی سال جاری و نزدیك شدن به عید نوروز برشمرد.
تهرام/3001//1348
۰ نفر