۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83239001
T T
۰ نفر

ورزش اول همدان در انتظار مديري كاردان

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83239001
ورزش اول همدان در انتظار مديري كاردان

همدان- ايرنا- سال هاست كشتي همدان به ظاهر ورزش اول اين استان ناميده مي شود اما در عمل به نسبت ساير رشته هاي ورزشي تنزل داشته و ديگر اقتدار گذشته را ندارد.

به گزارش ايرنا كشتي همدان روزگاري در كنار استان هايي نظير مازندران قدرت اول كشور به شمار مي رفت اما اكنون حضور ثابت در تركيب تيم هاي ملي هم آرزو شده است.
بروز حواشي متعدد در كشتي همدان سبب شد تا آسيب جبران ناپذيري بر پيكره قدرتمندترين ورزش استان در دهه 80 وارد شود و در هفت سال گذشته به بدترين وضعيت ممكن ادامه مسير بدهد.
به اعتقاد كارشناسان اين حوزه، صرف ميليون ها تومان براي توسعه و پيشرفت ورزش كشتي در سال هاي اخير با بي برنامگي همراه شد و حتي در پشتوانه سازي نيز آنطور كه بايد اقدام برنامه محور صورت نگرفت.
حتي در شهرستان هاي استان همدان نيز شاهد حواشي پياپي در رشته كشتي طي سال هاي اخير بوديم و ملاير و نهاوند كه روزگاري پايتخت هاي كشتي ايران و حتي آسيا به شمار مي رفتند، حالا آرزوي داشتن يك ملي پوش دارند.
دلسردي مربيان سازنده از وضعيت موجود و بي توجه به آنها، كوچ برخي نخبه هاي كشتي به پايتخت، سهم خواهي در بدنه اجرايي كشتي، تنش ميان بزرگان و جدايي پيشكسوتان از گود كشتي سبب شد تا حاشيه ها بر تضعيف ورزش اول استان منجر شود.
حالا پس از هفت سال تنش و به حاشيه راندن كشتي استان، قهرمانان باقي مانده اين ورزش اميدوارند تا با تشكيل مجمع انتخابات هيات كشتي، مديري كاردان در راس امور قرار بگيرد.
كشتي استان همدان در سال هاي اخير بيشترين ضربه را در بين استان هاي كشور خورده است و حالا در شرايطي قرار گرفته كه آذري ها، كرمانشاهي ها، تهراني ها و ساير حريفاني كه در دهه گذشته مقابل كشتي همدان حرفي براي گفتن نداشتند، به حريفي مقتدر و شكست ناپذير تبديل شوند.
جامعه كشتي همدان حالا براي سروسامان بخشيدن به ورزش اول استان لحظه شماري مي كنند و مي خواهد طلوع دوباره در مسير موفقيت داشته باشد و در اين راه همگان انتظار دارند كه سكان هدايت كشتي به رييسي كاردان و باتجربه سپرده شود.
آنها انتظار دارند مجمع انتخابات هيات كشتي همدان بزودي برگزار شود تا ورزش پرجمعيت استان از وضعيت بلاتكليفي خارج شده و روي ريل توسعه و پيشرفت قرار بگيرد.
كشتي در سال آينده رقابت هاي مهمي را در پيش دارد و مهمترين آن كسب سهميه بازي هاي المپيك 2020 است و افزون بر آن بازي هاي المپيك 2024 جوانان را نيز از مهمترين برنامه هاي پيش رو محسوب مي شود.
جامعه ورزش كشتي استان انتظار دارند دوره مديريت جديد كشتي در تمام عرصه ها فعال شود و شاهد پويايي اين رشته در اقصي نقاط استان باشيم.
بدون ترديد برگزاري ليگ شهرستان ها در رده هاي سني مختلف، استفاده از افراد صاحب نظر و كاردان در راس كشتي شهرستان ها، بهره مندي از تجربه پيشكسوتان و بزرگان كشتي، استفاده از نيروي جواني نخبه ها در بدنه هيات و اختصاص زمان كافي براي رسيدن به امور مشتي استان مي تواند شرايط را بهبود ببخشد.
سخنگوي اداره ورزش و جوانان همدان پيرامون انتخابات حساس ترين هيات ورزشي اين استان گفت: مجمع انتخابات هيات كشتي تا پايان سال برگزار مي شود.
حمدالله چاروسايي به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: درخواست برگزاري مجمع را به فدراسيون اعلام كرده ايم و منتظر هماهنگي لازم براي زمان برگزاري آن هستيم.
وي بيان كرد: كشتي يكي از رشته هاي مورد توجه و حمايت مديريت جديد دستگاه ورزش و جوانان استان همدان است و اميدوارم هرچه سريعتر تكليف مجمع انتخاباتي مشخص شود.
چاروسايي خاطرنشان كرد: اميدواريم ورزش كشتي در سال آينده با مديريت جديد بتواند مسير رشد و موفقيت را سپري كند و ديگر شاهد حواشي گذشته نباشيم.
دبير هيات كشتي همدان نيز گفت: شرايط براي برگزاري انتخابات هيات كشتي استان همدان مهيا است و اميدواريم فدراسيون نيز هرچه سريعتر اين وضعيت را تعيين تكليف كند.
محمدحسين سلطاني افزود: به هر حال كشتي همدان نياز به سازماندهي رسمي دارد و اكنون فضا براي فعاليت رييس جديد هيات مهيا است.
وي با اشاره به اينكه ورزش كشتي همدان بيش از هشت هزار كشتي گير و مربي دارد، خاطرنشان كرد: اميدواريم با برگزاري مجمع هيات كشتي استان طي چند روز باقي مانده تا پايان سال جاري، فرصت برنامه ريزي لازم براي شروع مناسب در سال جديد فراهم شود.
/7520/2090

سرخط اخبار استان‌ها