۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۰۸
کد خبر: 83236145
T T
۰ نفر
مراسم يادمان شهيدان و امام جمعه فقيد مهريز برگزار شد

يزد - ايرنا - مراسم يادمان شهيدان برهان و امام جمعه فقيد مهريز جمعه شب با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران، مسئولان و مردم در مسجد مهديه كمال آباد اين شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم يكي از استادان حوزه علميه قم گفت: بزرگداشت مقام شهيدان و تكريم علماي دين وظيفه بزرگ معنوي و انقلابي و مورد تاكيد نظام و انقلاب اسلامي است.
حجت الاسلام سيد حسين مومني افزود: انقلاب اسلامي در سايه تلاش مجاهدان واقعي و جانفشاني شهيدان به رغم تمام توطئه ها راه خود را با سربلندي طي مي كند.
مدرس حوزه علميه قم خاطر نشان كرد: خون شهيدان و زحمات مردان خدا و علماي پارسا نقش مهمي در تحقق اهداف و آرمان هاي نظام اسلامي دارد و بايد روحيه ايثار و اخلاص زنده بماند.
مومني تاكيد كرد: دشمنان هيچگاه دست از دشمني خود عليه كشور و مردم فداكار ما بر نمي دارند كه هوشياري، بصيرت و همبستگي مردم و مسئولان تمام توطئه را خنثي مي كند.
همچنين مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مرثيه خواني پرداختند.
مرحوم حجت الاسلام برهان 24 سال امام جمعه مهريز بود و دهم فروردين ماه 1396 در سن 85 سالگي پس از تحمل يك دوره بيماري و مشكل قلبي و ريوي به رحمت ايزدي پيوست.
همچنين پدر وي مرحوم حجت الاسلام محمدحسن برهان در راهپيمايي برائت از مشركان در مكه و برادرش شهيد غلامرضا برهان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه به شهادت رسيده است.
مركز شهرستان 55 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري شهر يزد قرار دارد.
7541/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها