۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۱۰
کد خبر: 83233819
T T
۰ نفر
پیش‌بینی بارش و لغزندگی جاده‌ها در غرب و شمال‌غرب

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی پیش‌بینی كرد با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر فردا پنجشنبه، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید و لغزندگی جاده‌های كوهستانی در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر رخ دهد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، در اطلاعیه روز چهارشنبه سازمان هواشناسی آمده است؛ روز جمعه، 17 اسفندماه گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق ذكر شده، دامنه‌های زاگرس مركزی، جنوب غرب و بخش‌هایی از مركز كشور را فرا خواهد گرفت.
روز شنبه با حركت این سامانه به سمت شرق بارش در نوار غربی كشور بارش قطع می‌شود و در سایر مناطق كشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت. بر این اساس وضع هوای كشور طی روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه اینگونه پیش‌بینی شده است :
** آب و هوای پنجشنبه 16 اسفند
از بعدازظهر پنجشنبه، بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب كردستان، شمال كرمانشاه، شمال ایلام و در استان‌های گیلان و اردبیل با وزش باد شدید.
** آب و هوای جمعه 17 اسفند
بارش برف و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، كردستان، همدان، بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در كرمانشاه، مركزی، لرستان، گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، شمال سمنان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، كهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات ایلام، شمال خراسان شمالی و در جنوب ایلام و شمال و شرق خوزستان گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گرد و خاك.
** آب و هوای شنبه 18 اسفند
بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم، همدان، مركزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، كهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شرق خوزستان، شرق لرستان، یزد، برخی نقاط كرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان و وزش باد شدید در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، كرمان و خراسان جنوبی.
از آنجا كه در جاده‌های كوهستانی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس مركزی و شمال شرق كشور كولاك برف، لغزندگی جاده‌ها و كاهش دید پیش‌بینی می‌شود، سازمان هواشناسی توصیه كرده است كه تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.
علمی** 9014** 1055
۰ نفر