۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 83233173
T T
۰ نفر

جشن نيكوكاري با طعم عيدي براي همه در مدارس البرز

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 83233173
جشن نيكوكاري با طعم عيدي براي همه در مدارس البرز

كرج - ايرنا- جشن نيكوكاري هر ساله در آستانه سال نو با هدف جمع آوري كمك هاي مردمي براي نيازمندان و مددجويان برگزار مي شود كه امسال زنگ اين جشن با طعم عيدي براي همه در مدارس استان البرز نواخته شد.

به گزارش ايرنا، جشن نيكوكاري امسال با شعار عيدي براي همه از 15 اسفند با نواختن زنگ نيكوكاري در مدارس كليد خورد تا بار ديگر در سنگر تعليم و تربيت به مردم يادآوري شود كه براي نشاندن لبخند شادي برلبان نيازمندان ،منتظر دست هاي پرسخاوت همه در اين حركت معنوي هستيم.
جشن نيكوكاري با مشاركت وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزي، سازمان بسيج مستضعفين و مراكز نيكوكاري محله برگزار مي شود تا بار ديگر شاهد شكوه مهرباني ايرانيان در كمك به همنوعان نيازمند خود باشيم.
اين جشن با هدف ترويج فرهنگ احسان و نيكوكاري در جامعه و تلاش در كاهش آلام و مشكلات نيازمندان برگزار مي شود.
كمك هاي نقدي و غير نقدي جمع آوري شده در جشن نيكوكاري قبل از آغاز سال نو بين نيازمندان توزيع مي شود تا همه يك نوروز شاد را در كانون خانواده آغاز كنند.
هر ساله شروع اين جشن در مدارس آغاز مي شود تا دانش آموزان درس مشتركي به نام مهرباني ، بخشش و كمك را تمرين كنند.
دانش آموزان در اين جشن با شور، اشتياق و هياهويي وصف ناپذير شركت مي كنند تا بگويند تا خدا هست ، مهرباني هست و بار ديگر در آستانه سال نو به ياري نيازمندان آمده اند.
دانش آموزان البرزي با برگزاري جشن نيكوكاري شادي هايشان را با همنوعان خود تقسيم مي كنند و دراقدامي خودجوش و خيرخواهانه به ياري نيازمندان مي شتابند تا غم نداري از سيماي مهربان و بغض نهفته در نگاه معصوم همنوعانشان؛ رخت بر بندد.
امروز روز مرور درس مهرباني و بخشش ، روز تولد عاشقانه احسان و نيكوكاري است كه دانش آموزان البرز با دست هاي مهربان و نگاه انسان دوستانه بار ديگر آن را به نمايش مي گذارند تا همه همكلاسي هايشان عيدي شاد و به ياد ماندني داشته باشند.
در اين روز قشنگ و سراسر نور بار ديگر شور و شعور مردماني كه ساده و بي آلايش؛ قلب هاي پر مهر خود را براي بر گرفتن غبار حسرت و نداري از نگاه معصوم نيازمندان شهر و نشاندن گل لبخند بر لبان آنان به پيشكشي كه آورده اند را به تصوير مي كشد.
فرزندان مهربان، پاك و معصوم ايران زمين آمده اند تا شادي هايشان را با يكديگر قسمت كنند و نگذارند آتش حسرت و نداري؛ قلب پر مهر همنوعانشان را بسوزاند و اشك غم را بر پهنه صورتشان بلغزاند و دلشكسته و غمگينشان سازد.
دانش آموزان آمده اند كه بگويند، هيچگاه همنوعان نيازمند خود را فراموش نكرده اند و اجازه نخواهند داد كه طعم تلخ نداري، قلب پاك آنان را جريحه دار كند.
امروز دوباره نسيم مهرباني در مدارس به انتظار نشسته است تا بر صورت مهربان و دست هاي پر عاطفه هزاران دستگير سخاوتمند بوسه بندگي زند.
استان البرزبا داشتن مردماني خونگرم، صميمي، نوعدوست و مهربان بار ديگر شاهد حضوري ماندگار در جشن نيكوكاري خواهد بود كه امروز زنگ مهرباني و مشاركت آن در مدارس به صدا درآمد تا همه يا علي ديگري بگويند در راه كمك به نيازمندان.
مديركل آموزش و پرورش البرز نيز در اين زمينه گفت : هر ساله دانش آموزان ايران كوچك با نگاهي معنوي به كمك دانش آموزان بي بضاعت در آستانه سال نو مي آيند.
سالار قاسمي اظهار داشت: همدلي دانش آموزان البرزي در ياري رساندن به دانش آموزان نيازمند ريشه در آموزه هاي ديني دارد.
وي با اشاره به اينكه در دين مبين اسلام سفارش زيادي به كمك به ايتام و نيازمندان شده است، هدف از برگزاري جشن نيكوكاري در مدارس را ترويج فرهنگ خير، احسان و نيكوكاري در ميان دانش آموزان ذكر كرد.
وي بيان داشت: ترويج فرهنگ خير، احسان و نيكوكاري در ميان دانش آموزان به لطف پروردگار رو به قوت است و بايد آن را آشكار و تقويت كنيم تا فرهنگ سازي در ميان مردم كمرنگ نشود و نيازمندان به فراموشي سپرده نشوند.
وي ادامه داد: امروز دانش آموزان با مشاركت در اين حركت خداپسندانه لبخند را بر لبان بيش از
پنج هزار دانش آموز نيازمند به حمايت در آستانه سال نو مي نشانند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155