۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
کد خبر: 83232244
T T
۰ نفر
عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ویس آغاز شد

اهواز - ایرنا - عملیات اجرایی نیروگاه سیكل تركیبی شهدای ویس به ظرفیت كل 906 مگاوات در مجاورت نیروگاه رامین درشهر ویس ازتوابع شهرستان باوی با حضور وزیر نیرو امروز سه شنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا وزیر نیرو در آیین آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه بیان كرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از تكیه بر منابع و توان داخلی در كشور ما می ترسند چرا كه با این رویكرد نه تنها این سرزمین پررونق می شود بلكه كل منطقه از مزایای آن بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا رضا اردكانیان بیان كرد : كشورهای خارجی چشم طمع به منطقه دارند اما امكان دست درازی به این منطقه را ندارند.
وی گفت : ساخت نیروگاه سیكل تركیبی كلاس F به معنی دستیابی به افق روشن مرزهای دانش امروز در دنیا است و امید است پروژه تاسیس نیروگاه های سیكل تركیبی تا توان پنج هزار مگاوات انجام شود.
مدیرعامل شركت برق حرارتی كشور نیز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: این طرح شامل 2 واحد گازی هركدام به ظرفیت 307 مگاوات و یك واحد بخار به ظرفیت 292 مگاوات خواهد بود و پیش بینی می شود این نیروگاه تا سال 1400 به شبكه سراسری متصل شود.
به گزارش ایرنا محسن طرزطلب گفت: در نیروگاه ویس از توربین های نسل جدید كلاس F استفاده می شود و راندمان بخش گازی این نیروگاه 40 درصد خواهد بود كه راندمان این نیروگاه با بخش بخار و در شرایط ایزو به 58 درصد نیز می رسد.
مدیر عامل شركت برق حرارتی كشور ادامه داد: سرمایه لازم برای احداث نیروگاه سیكل تركیبی ویس از طریق وام خارجی تامین می شود و بانك صنعت و معدن به عنوان بانك عامل پروژه معرفی شده است.
طرزطلب بیان كرد: هزینه كل احداث نیروگاه ویس بالغ بر 500 میلیون یورو برآورد شده است.
مدیرعامل شركت برق حرارتی كشور هدف از ساخت این نیروگاه ها را تامین برق مطمئن و پایدار شبكه سراسری برق كشور به خصوص استان خوزستان دانست و افزود : نیروگاه سیكل تركیبی ویس با كارفرمایی شركت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در زمینی به مساحت 86 هكتار احداث خواهد شد و شركت مپنا نیز به عنوان شركت پیمانكار اجرایی معرفی شده است.
وی سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی این نیروگاه بیان كرد وگفت: گازوییل نیز به عنوان سوخت دوم و جایگزین در این نیروگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
گفتنی است نیروگاه سیكل تركیبی شهدای ویس در كنار نیروگاه رامین شهر ویس از توابع شهرستان باوی احداث می شود.
رضا اردكانیان وزیر نیرو امروز سه شنبه به منظور آغاز عملیات اجرایی سه پروژه سد تراز لالی، نیروگاه سیكل تركیبی رامهرمز ونیروگاه سیكل تركیبی شهدای ویس به خوزستان سفر كرد.
7158/6002