۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۴۳
کد خبر: 83228982
T T
۰ نفر
پويش «نه به چهارشنبه سوري خطرناك» در اراك آغاز شد

اراك - ايرنا - رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك گفت: پويش « نه به چهارشنبه سوري خطرناك» براي كاهش حوادث اين روز در كلانشهر اراك از روز يكشنبه آغاز شد.

«مسعود آقازيارتي» در گفت و گو با ايرنا افزود: اين پويش در زمره طرح هاي ملي آتش نشاني كشور است و در راستاي آن برنامه هاي مختلفي پيش بيني شده است.
وي بيان كرد: اين پويش به هيچ وجه مخالف برگزاري آيين چهارشنبه سوري نيست اما با رفتارهاي پرخطر و استفاده از موادمحترقه خطرآفرين مخالف است.
رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك ادامه داد: پنج هزار بروشور ايمني با عنوان « نه به چهارشنبه سوري خطرناك» نيز تهيه و چاپ و در حال توزيع در بين جامعه هدف به ويژه قشر جوان است.
آقازيارتي اظهار داشت: بنرهاي هشدار دهنده خطرات شب چهارشنبه آخر سال نيز تهيه شده و در سطح شهر در حال نصب است.
وي گفت: آموزش هاي ايمني با موضوع خطرات شب چهارشنبه آخر سال به نونهالان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي در مدارس مختلف تا فرصت باقي مانده ارايه مي شود.
رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك ادامه داد: برگزاري جشن ايمني در فرهنگسراي شهر به مدت سه روز همراه با مسابقه هاي متنوع و اهداي جوايز نيز از ديگر برنامه هاي اين پويش است.
آقازيارتي عنوان كرد: تمام نيروهاي ستادي و عملياتي و ايستگاه هاي 11 گانه سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك در روز سه شنبه و چهارشنبه آخر سال آماده باش كامل هستند و جانمايي نقاط پرخطر شهر و پيش بيني براي استقرار خودروها در مناطق پرخطر صورت گرفته است.
وي گفت: كارگروه پيشگيري از حوادث شب چهارشنبه آخر سال نيز با حضور سازمان ها و نهادهاي امدادي استان مركزي از جمله اورژانس، هلال احمر، صدا و سيما و آموزش و پرورش از بهمن ماه تشكيل شده است.
رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك توصيه كرد: خانواده ها در روزهاي پاياني سال بر فرزندان خود نظارت صحيح داشته باشند و آنان را از خطرات استفاده از موادمحترقه پر خطر آگاه سازند.
11 ايستگاه آتش نشاني در اراك فعال است كه 180 نفر در اين ايستگاه ها مشغول به فعاليت هستند.
3005/6013/