۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83228072
T T
۰ نفر

اعضای بریكس سیستم واحد پرداخت ایجاد می كنند

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83228072
اعضای بریكس سیستم واحد پرداخت ایجاد می كنند

مسكو - ایرنا - معاون امور ارتباطات مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام كرد كه قدرت های نوظهور اقتصادی جهان «بریكس» (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) سیستم واحد پرداخت های مالی ایجاد می كنند.

خانم «ماریا مدودوا» روز شنبه به خبرنگار ایرنا در مسكو با بیان این خبر گفت كه این سیستم مالی ظرف یك سال آینده ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: سیستم واحد پرداخت های بریكس، «بریكس پی» نامیده می شود و با كمك آن می توان در كشورهای عضو این گروه شامل روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل خرید كرد.
به گفته مدودوا، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه هماهنگ كننده گروه كاری برای ایجاد این سیستم مالی است و به همراه چندین شركت در ایجاد آن مشاركت دارد.
وی خاطرنشان كرد كه كارشناسان روسیه، چین و هندی از امكانات و توانمندی های فنی برای ایجاد این سیستم برخوردارند.
معاون امور ارتباطات مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همچنین گفت كه پرداخت ها از طریق این سیستم جدید مالی را می توان از طریق تلفن های هوشمند نیز انجام داد؛ بریكس پی در عمل مانند سیستم های سامسونگ پی یا اپل پی كار خواهد كرد.
گروه بریكس از كشورهای روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل تشكیل شده است و هدف اصلی آن ایجاد نظام چندقطبی جهانی با مراكز قدرت مختلف است.
اروپام*391 * 1346**

سرخط اخبار جهان