۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83224886
T T
۰ نفر
بنیاد بین المللی مادر به پابوس مادران 28 استان كشور رفت

سنندج - ایرنا - مدیر عامل بنیاد بین المللی مادر گفت: این بنیاد از زمان تاسیس(سال 93) تا امروز به پابوس مادران شایسته و نمونه و شیرزنان 28 استان كشور رفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا محمدی روز چهارشنبه در نخستین آیین نكوداشت مقام والای مادر در سنندج اظهار داشت: دامنه فعالیت بنیاد بین المللی مادر بسیار گسترده و تمام مادران كره خاكی را در بر می گیرد البته ارج نهادن به مقام والای مادر در این بنیاد به قومیت و نژاد خاصی خلاصه نمی شود.
وی با بیان اینكه بنیاد مادر از مهر ماه سال 93 فعالیت خود را آغاز كرد، افزود: یكی از برنامه های اصلی این بنیاد تجلیل از مادران است كه استان كردستان بیست و هشتمین استان كشور است كه آیین قدردانی و تجلیل از مقام شامخ مادران در آن برگزار می شود.
مدیر عامل بنیاد بین المللی مادر با اشاره به جایگاه خطیر و والای مادران در توسعه و پیشرفت جامعه اضافه كرد: اگر جامعه ای بخواهد مسیر شكوفایی و ترقی خود را سریعتر طی كند باید به جای سرمایه گذاری بر روی برخی بنگاه های اقتصادی بر روی كانون خانواده و مادران سرمایه گذاری كند.
وی یادآور شد: اگر ما مادران متعالی داشته باشیم جهانی متعالی و بدور از هرگونه آسیب و مشكل خواهیم داشت چرا كه اینگونه مادران می توانند با تربیت فرزندانی متعالی آینده ای روشن برای جامعه رقم بزنند.
محمدی مادر را شاهكار خلقت و چراغ راه آینده دانست و گفت: قرآن كریم بعد از عبادت خدا چیزی را والاتر از تكریم والدین نمی داند لذا باید همه ما برای این گوهرهای ناب و گرانبها ارزش و احترام ویژه قائل باشیم.
وی اظهار داشت: ایمان به خدا، امید، تلاش، احترام به دیگران بویژه مادر و پدر و همچنین كمك به همنوعان، پنج اصل مهمی است كه باید برای نوجوانان و جوانان الگوسازی شود.
مدیر عامل بنیاد بین المللی مادر افزود: این بنیاد فرهنگی و بین المللی نخستین بنیاد در سطح جهان است كه به جایگاه و نقش مادر می پردازد و از این قشر قدردانی می كند.
در این آیین از تمبر یادبود این روز با حضور بهمن مرادنیا استاندار و جمعی از مسئولان كردستان رونمایی شد و اولین حمایل بنیاد ملی مادر به لیلا آژیر مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری كردستان تقدیم و از 10 مادر شایسته و نمونه كردستانی نیز با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
7348/9102