۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴
کد خبر: 83212598
T T
۰ نفر

بازتاب سخنان فرمانده سپاه در رسانه های پاكستان

۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴
کد خبر: 83212598
بازتاب سخنان فرمانده سپاه در رسانه های پاكستان

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های پاكستان امروز یكشنبه اظهارات اخیر فرمانده سپاه پاسداران اسلامی انقلاب در مورد انتظار از پاكستان برای افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای مشترك با ایران را بازتاب دادند.

به گزارش ایرنا، روزنامه اردو زبان «امت» چاپ شهر راولپندی نوشت: سرلشكر محمد علی جعفری در واكنش به حمله تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان ایران گفت كه، پناه گاههای عناصر ضد انقلاب و تروریست ها در مناطق مرزی پاكستان وجود دارد.
روزنامه انگلیسی زبان نیوز' پاكستان در تیتر خود با عنوان هشدار فرمانده ایرانی به پاكستان، نوشت: ایران از پاكستان خواست تا علیه عناصر ضد انقلاب و عوامل اصلی حمله تروریستی اخیر اقدام كند.
نیوز افزود: سرلشكر محمد علی جعفری گفت، اگر پاكستان به مسئولیت خود عمل نكند ایران براساس قوانین بین المللی برای محافظت از مرزها، از حق دفاع از خود برخوردار است.
پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی زبان 'داون' پاكستان نیز با انعكاس تصویری از تشیع پیكر شهدای حمله تروریستی اخیر در زاهدان، نوشت: فرمانده سپاه پاسداران ایران، پاكستان را به حمایت از عناصر ضد انقلاب در خاك خود متهم كرد.
داون نیوز افزود: سرلشكر جعفری گفت كه، پاكستان به مخفی گاه این عناصر كه خطر بزرگی برای اسلام هستند، تبدیل شده است.
روزنامه 'اكسپرس تریبیون' پاكستان نیز امروز نوشت: فرمانده سپاه پاسداران نیروهای امنیتی پاكستان را به پشتیبانی از عناصر ضد انقلاب و عوامل حمله مرگبار انتحاری اخیر در استان سیستان و بلوچستان متهم كرد.
این روزنامه انگلیسی زبان افزود: ایران گفت است كه انتقام سختی را از تروریست ها و عاملان حمله انتحاری به نیروهای سپاه پاسداران خواهد گرفت.
در عین حال یك روزنامه پاكستانی امروز یكشنبه از سفر آتی هیاتی از این كشور به تهران با هدف بررسی ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسائل مرزی میان دو كشور خبر داد.
به گزارش ایرنا، روزنامه اردو زبان 'جنگ' چاپ راولپندی به نقل از منابع آگاه (بدون ذكر نام) نوشت: یك هیات بلند پایه از پاكستان قرار است با هدف رسیدگی به ملاحظات ایران درخصوص مسائل اخیر مرزی تا هفته آینده به ایران سفر كند.
روزنامه جنگ به نقل از منابع دیپلماتیك نوشت: پاكستان هرگونه وجود پناهگاه های اشرار و تروریست ها را در خاك خود رد می كند و فعالیت هر گروهی با عنوان 'جیش' نیز در این كشور ممنوع است.
این منابع افزودند، انتظار می رود تا روزهای آینده عملیات هایی از سوی پاكستان علیه گروه های خشونت طلب انجام شود.
روزنامه جنگ نوشت: گروه تروریستی جیش العدل وابسته به القاعده مسئولیت حمله تروریستی اخیر در ایران را برعهده گرفته با این حال فعالیت این گروه تروریستی در پاكستان ممنوع است.
«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امورخارجه پاكستان چهارشنبه شب گذشته در واكنش به حمله تروریستی در جاده زاهدان – خاش، این اقدام را قویا محكوم و با بازماندگان حادثه ابراز همدردی كرد.
به نوشته روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در این حمله انتحاری كه با استفاده از یك دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس صورت گرفت، 27 نفر از حافظان مرزهای میهن اسلامی در این حادثه به شهادت رسیده و 13نفر نیز زخمی شدند.
گروهك تروریستی موسوم به جیش العدل (جیش الظلم) وابسته به القاعده مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته است.

آساق*274**1663**