۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 83211528
T T
۰ نفر
چند جانبه گرايي تنها راه همكاري هاي بين المللي است

پكن- ايرنا- نماينده چين در كنفرانس امنيتي مونيخ بر چند جانبه گرايي تاكيد كرد و گفت: از نگاه چين چند جانبه گرايي تنها راه همكاري هاي بين المللي است.

به گزارش ايرنا 'يانگ جيه چي' عضو اداره سياسي كميته مركزي حزب كمونسيت و رييس دفتر كميته امور خارجه كميته مركزي چين عصر شنبه در پنجاه و پنجمين نشست امنيتي مونيخ در آلمان افزود: چند جانبه گرايي در عصر جديد عامل نزديكي كشورها و مشاركت آنها در پروژه هاي مشترك است.
او با اشاره به تاكيد 'شي جين پينگ' رييس جمهوري چين به چند جانبه گرايي ادامه داد: تقويت روابط مشاركتي همه جانبه چين و اروپا براي پيشبرد جهاني شدن اقتصاد در جهت بازتر، فراگيرتر، متعادلتر و همكاري در چهارچوب معادله برد - برد بسيار مهم است.
او افزود: چين قاطعانه از روند يكپارچه شدن اروپا پشتيباني مي كند و تمايل دارد همراه با اروپا با افزايش همكاري اقتصادي و تجاري، سرمايه گذاري با اتحاديۀ اروپا را تقويت بخشد.
نماينده چين در كنفرانس امنيتي مونيخ تاكيد كرد پكن خواهان ساخت جامعه بشري در چارچوب سرنوشت مشترك است.
پنجاه و پنجمين دوره كنفرانس امنيتي مونيخ با شركت بيش از 600 تن از تصميم سازان بين المللي از عرصه هاي مختلف سياسي، تجاري و جامعه مدني 26 تا 28 بهمن براي بحث درباره بحران هاي كنوني و چالش هاي امنيتي آينده در حال برگزاري است.
كنفرانس دفاعي و امنيتي مونيخ از سال 1963 تاكنون هر سال در شهر مونيخ آلمان برگزار شده است و هدف كنفرانس گفت وگوي مسئولان و روساي سياسي، اقتصادي، علمي و نظامي سراسر جهان درباره حفظ صلح و برقراري امنيت است.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان