۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۵۷
کد خبر: 83207307
T T
۰ نفر

حكیم: با حضور نیروهای خارجی در عراق مخالفیم

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۵۷
کد خبر: 83207307
حكیم: با حضور نیروهای خارجی در عراق مخالفیم

بغداد - ایرنا - 'سیدعمار حكیم' رهبر جریان حكمت ملی عراق بر مخالفت با حضور نیروها و پایگاه‌های خارجی در خاك این كشور تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، سیدعمار حكیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و رهبر جریان حكمت ملی عراق در دیدار با محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق تازه‌ترین تحولات سیاسی كشور و پرونده تكمیل كابینه را بررسی كرد.
در این دیدار كه روز سه‌شنبه در دفتر رهبر جریان حكمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حكیم خواستار افزایش تلاش‌ها برای تكمیل كابینه از راه انتخاب وزرای كارآمد و پاكدست و مدیر شد.
رهبر جریان حكمت ملی عراق همچنین ضمن مخالفت با حضور نیروهای پیاده نظام و پایگاه‌های نظامی خارجی در خاك عراق بر ضرورت حمایت از مواضع و رویكرد دولت درباره این نیروها تأكید كرد.
وی همچنین خواستار برگزاری نشست مشترك تشكل‌های سیاسی برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در برخی بخش‌ها شد و تأكید كرد كه لازمه توجه به اولویت‌ها آرامش و ثبات سیاسی است.
حكیم همچنین تأكید كرد كه مجلس باید نقش قانون‌گذاری و نظارتی خود را تقویت كند و در این راه با دولت فدرال همكاهنگ باشد و قوانین مهمی را كه ارتباط مستقیم با دغدغه‌های مردم دارد و نیز قوانین مربوط به ساختار سیاسی كشور را تصویب كند.
تاكید مجدد حكیم بر مخالفت با ادامه حضور نیروهای خارجی در شرایطی است كه در پی اظهارات مداخله جویانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این كشور مبنی بر استفاده از خاك عراق برای زیرنظر داشتن منطقه، فراكسیون های بزرگ پارلمانی برای تصویب قانونی برای اخراج نیروهای آمریكا از این كشور آماده می شوند.
نیروهای آمریكایی كه در سال 2011 به علت شكست و ناكامی های مكرر در برابر نیروهای مقاومت عراق، مجبور به ترك خاك عراق شده بودند در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش در صدر یك ائتلاف به اصطلاح بین المللی بار دیگر وارد این كشور شدند.
خاورم *4**380*