۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۶
کد خبر: 83206931
T T
۰ نفر

سفر به مریخ با كمتر از 500 هزار دلار

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۶
کد خبر: 83206931
سفر به مریخ با كمتر از 500 هزار دلار

تهران – ایرنا – ایلان ماسك كه ریاست شركت‌هایی نوآور همچون اسپیس ایكس و تسلا را در امریكا برعهده دارد، می گوید كه قیمت تمام شده هر بلیت سفر به مریخ در آینده می تواند كمتر از 100 تا 500 هزار دلار باشد، سفری كه مسیر بازگشت آن هم رایگان خواهد بود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار علمی ایرنا، روزگذشته پادكست SPEXcast در توییتر از ایلان ماسك پرسید كه با توجه به ویژگی قابلیت استفاده مجدد فضاپیما/موشك های اسپیس ایكس، قیمت بلیت سفر به ماه و مریخ این شركت در آینده چقدر خواهد بود؟
ایلان ماسك پاسخ داد: معتقدم روزی بلیت عزیمت به مریخ كمتر از 500 هزار دلار و یا شاید حتی كمتر از 100 هزار دلار قیمت خواهد داشت (در حالی كه مسیر بازگشت آن رایگان خواهد بود). آنقدر ارزان كه بیشتر مردم در كشورهای ثروتمند می توانند خانه خود را روی زمین فروخته و به مریخ بروند.
رقم 500 هزار دلار در مقایسه با هزینه های فضایی امروز بسیار ناچیز است. بلیت یك پرواز شركت ویرجین گلكتیك در شرایط بی وزنی هم اكنون 200 هزار دلار قیمت دارد. هزینه 12 روز اقامت در هتل فضایی نیز كه شركت اوریون چند وقت پیش رونمایی كرد، 9.5 میلیون دلار براورد شده است.
اسپیس ایكس در حال حاضر درگیر آماده كردن اولین پرتاب بدون سرنشین نخستین فضاپیمای سرنشین دار خود به مدار زمین است. پرتابی كه موفقیت آن زمینه را برای اولین پرتاب سرنشین دار این فضاپیما آماده خواهد كرد. بر اساس برنامه ای كه ایلان ماسك پیش از این اعلام كرده است، اگر همه چیز خوب پیش برود شركت او اولین سفرهای سرنشین دار به ماه را تا سال 2023 آغاز خواهد كرد. این در حالی است كه برنامه سفر اسپیس ایكس به مریخ نیز برای همین حوالی زمانی پیش بینی شده است.
علمی*م.ج*2017
۰ نفر