۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۳۶
کد خبر: 83202273
T T
۰ نفر
آبرساني به بيش از 2500 روستا دركرمان از دستاوردهاي مهم انقلاب است

كرمان - ايرنا - مدير كل شركت آب و فاضلاب روستايي استان كرمان گفت : آبرساني به 2هزار و 580روستا دراين استان و بهره مندي روستاييان از نعمت آب آشاميدني از دستاوردهاي مهم چهل سالگي انقلاب اسلامي است.

به گزارش ايرنا، علي رشيدي شامگاه پنجشنبه در آيين كلنگ زني فاز اول طرح آبرساني به روستاي دره دُر رفسنجان ضمن گراميداشت دهه مبارك فجر افزود: انقلاب اسلامي طي اين دوره چهل سالگي پيروزي اش بركات زيادي براي ملت ايران داشته است و از جمله آنها خدمت در امر آبرساني به روستاييان است.
وي ادامه داد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تأمين آب آشاميدني در 75 روستا در استان كرمان را داشتيم كه امروزه اين آبرساني و توسعه آب آشاميدني به بيش از 2 هزار و 580 روستا رسيده است.
به گفته رشيدي طي سه سال گذشته 670 روستاي مشكل دار و فاقد آب آشاميدني را در جاي جاي اين استان توانستيم ساماندهي و آب سالم انان را تامين كنيم .
رشيدي با اشاره به اينكه قبل انقلاب تمام طول شبكه آبرساني روستايي در استان كرمان تنها 650 كيلومتر بوده است اظهار داشت : امروز 19 هزار و 500 كيلومتر داريم.
وي تصريح كرد: تا قبل از انقلاب اسلامي 15 هزار متر مكعب منبع ذخيره آب آشاميدني در استان كرمان بوده كه امروز اين حجم و با ايجاد مخازن ذخيره آب به 260 هزار متر مكعب افزايش يافته است.
رشيدي با بيان اينكه در دهه فجر امسال 173 طرح آبرساني در روستاهاي استان كرمان در حال بهره برداري است خاطرنشان كرد: براي اجراي پروژه آبرساني به روستاي دره در از توابع رفسنجان بيس از 27 هزار متر لوله گذاري انجام مي شود و شبكه هاي داخلي راه اندازي و دو مخزن نيز براي ذخيره آب احداث مي شود.
وي گفت با اجراي اين طرح كه 6ميليارد تومان اعتبار به مصرف خواهد رسيد سه روستا با جمعيت يكهزار نفر از نعمت آب برخوردار خواهند شد .
فرماندار رفسنجان هم در اين آيين با اشاره به اينكه در بخش جذب اعتبارات آب رساني به روستاهاي رفسنجان همت مسئولان ستودني است گفت: سال گذشته 10 ميليارد تومان در بخش آبرساني جذب شده كه اين اعتبار در اجراي پروژه هاي آب روستايي در حال اجرا است.
عليار اسكندري نسب افزود: در سال جاري كل اعتبارات در تمامي بخش ها در رفسنجان 34 ميليارد تومان بوده است كه نسبت به جمعيت بالاي 320 هزار نفر و حدود 60 هزار تبعه بيگانه بسيار اندك است.
نماينده مردم رفسنجان و انار در مجلس شوراي اسلامي هم گفت:1300 حلقه چاه آب كشاورزي پس از انقلاب اسلامي در رفسنجان حفر شده است.
در ادامه كلنگ زني فاز اول طرح آبرساني به روستاي دره در با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و 700 ميليون تومان؛ افتتاح فاز اول آبرساني به دهستان خنامان با اعتبار 1.5 ميليارد تومان و كلنگ زني مخزن 500 متر مكعبي ذخيره آب روستاي خنامان با اعتبار 250 ميليون تومان از برنامه هاي سفر يكروزه مدير كل آب و فاضلاب روستايي استان كرمان ومسئولان شهرستاني در بخش مركزي رفسنجان بود.
رفسنجان در 110 كيلومتري كرمان قرار دارد.
7433/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها