۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸
کد خبر: 83201687
T T
۰ نفر

محك جدی شطرنج بازهای نابینا و كم بینا در جام فجر

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸
کد خبر: 83201687
محك جدی شطرنج بازهای نابینا و كم بینا در جام فجر

تهران – ایرنا - مسئول انجمن شطرنج نابینایان و كم بینایان ایران با بیان اینكه رقابت نابینایان با ورزشكاران سالم، محك جدی برای آنان است، گفت: نفرات برتر جام فجر و قهرمانی كشور به رقابت های بین المللی 2019 اعزام خواهند شد.

«علی اكبر هدهدی» در حاشیه بیست و هفتمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام فجر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ورزشكاران شطرنج نابینایان برای آمادگی حضور در بازی های قهرمانی آسیا نیاز به یك محك جدی داشتند كه با موافقت فدراسیون شطرنج، زمینه رقابت آنان در جدول های مختلف فراهم شد و «امید كریمی» ملی پوش نابینای ایران در جدول استاندارد با ریتینگ بالای 2 هزار با اساتید این رشته رقابت خواهد كرد.
او با بیان اینكه علیرضا قورچی بیگی، فاطمه نقوی مندی، ملیحه صفایی و ... در بخش آزاد به رقابت خواهند پرداخت، گفت: پس از بازی های پاراآسیایی 2018 جاكارتا، رقابت های شطرنج قهرمانی شهرهای ایران در آبادان برگزار شد و توانستیم چند چهره جدید به تركیب پیشین اضافه كنیم تا در قهرمانی آسیا و بازی های بین المللی پیش رو، آنان را اعزام كنیم.
هدهدی با بیان اینكه اردیبهشت 98 مسابقات قهرمانی ایران برگزار می شود، افزود: پس از این رقابت، مهر و آبان ماه سال آینده 2 تورنمنت بین المللی بزرگ در فیلیپین و روسیه برگزار می شود و ما شطرنج بازهای خود را برای آمادگی در این تورنمنت ها در رقابت های بین المللی فجر شركت داده ایم. برای موفقیت هر چه بیشتر شطرنج نابینایان و كم بینایان منتخبی از این افراد و كسانی كه در رقابت های قهرمانی كشور نتایج خوبی كسب كنند به تناوب به رقابت های سال 2019 اعزام خواهیم كرد.
سرپرست تیم ملی شطرنج نابینایان و كم بینایان در پایان یادآور شد: هر چند كه شطرنج بازهای پیشین در رقابت های جاكارتا خوش درخشیدند و 14 مدال رنگارنگ كسب كردند، اما نفرات جدید نیز عملكرد خوبی دارند كه امید به موفقیت آنان در سطح جهانی وجود دارد.
بیست و هفتمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام فجر (گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی) از روز سه شنبه آغاز و تا 22 بهمن ماه سال جاری ادامه دارد. این رقابت ها در سه جدول استادی، آزاد و نوجوانان برگزار می شود.
در این مسابقات بیش از 800 شطرنج باز از ایران و دیگر كشورها حضور دارند كه شماری از آنان را شطرنج بازهای نابینا و كم بینا تشكیل می دهند.
ورزشی ** 2052**3783**

سرخط اخبار ورزش