۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۷
کد خبر: 83197301
T T
۰ نفر
انتصاب یك زن به عنوان مدیر سرمایه‎گذاری شركت ملی نفت ایران

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت امروز در حكمی «تالین منصوریان» را به عنوان مدیر سرمایه‎گذاری و كسب‎وكار این شركت منصوب كرد.

به گزارش دوشنبه تارنمای شركت ملی نفت ایران، «مسعود كرباسیان» در این حكم از منصوریان خواسته است با همراهی تمام مدیران و كارمندان صنعت نفت «در پیشبرد امور و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در شركت ملی نفت ایران» اقدام كند.
تحصیلات وی، كارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش حقوق تجارت بین‌الملل است و پیش از این در بخش های مختلف معاونت سرمایه گذاری شركت ملی نفت ایران از جمله مشاور كمیته بازنگری قراردادهای نفتی فعالیت كرده است.
جذب سرمایه‎گذاری خارجی و داخلی در قالب‎های سرمایه‎گذاری، شناسایی فرصت‎های افزایش ارزش آفرینی فعالیت‎ها و دارایی‎های شركت و طراحی و ارائه پیشنهادهای تجاری مناسب، طراحی مدل‎های تجاری مناسب به منظور برون سپاری فعالیت‎ها به بخش خصوصی وارائه مدل‎های تامین منابع مالی لازم برای سرمایه‎گذاری مورد نیاز سال‎های آتی از جمله وظایف وی اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، صنعت نفت تا چندی پیش به عنوان صنعتی مردانه به شمار می رفت و زنان امكان راه یافتن به پست های ارشد مدیریتی در آن را نداشتند اما در دولت یازدهم و دوازدهم، این روند تغییر كرد و زنان به تدریج در پست های مختلف منصوب شدند.
رییس جمهوری هشتم شهریورماه 1396 در نخستین گفت و گوی زنده تلویزیونی پس از تشكیل دولت دوازدهم گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی كه باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستكم باید 2نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یك خانم در یكی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده كنند.
انتصاب «مرضیه شاهدایی» به عنوان مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی و سپس قائم مقامی وزیر نفت، اوج ورود زنان به صنعت نفت محسوب می شود.
وزیر نفت در آبان امسال نیز برای نخستین بار یك زن «زهرا گودرزی» را به عضویت در هیات مدیره این شركت منصوب كرد.

اقتصام*2022*1961*
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد